مربی فدراسیون جهانی شطرنج و استاد بزرگ شطرنج ایران با بیان اینکه به محدودیت های دوران شیوع کرونا می توان به عنوان یک فرصت نگاه کرد، گفت: لازم است برای برای بالا بردن سلامت جسم و روح و ایمنی بدن، تحرکات بدنی و ورزش های ذهنی را در برنامه خود قرار دهیم.
امیررضا پور رمضانعلی ، استاد بزرگ شطرنج و مربی ارشد فدراسیون جهانی شطرنج در گفت و گو با خبرنگار ندای گیلان در رشت، در باره ورزش و سلامت روح در دوران شیوع ویروس کرونا با بیان اینکه به دوران پاندمی کرونا می‌توان از دو منظر نگاه کرد، اظهار داشت: این دوران می‌تواند به نوعی هم یک تهدید  است و هم یک فرصت، که به دید و نگاه ما بستگی دارد.

او با بیان اینکه از این جهت می توان به این دوران به عنوان فرصت نگاه کرد که باتوجه به اوقات فراغت بیشتر، می شود بر روی برنامه های مختلفی تمرکز کرد، گفت: به نظرم یکی از مهم‌ترین این برنامه ها در این دوران، تمرکز بر سلامت روح و جسم است.برای سلامت جسمانی و بالابردن سیستم ایمنی بدن  لازم است فعالیت بدنی کافی داشته و حتما ورزش و تحرک را در برنامه روزانه خود قرار دهیم.

پوررمضانعلی با بیان اینکه پیاده روی در پارک ها و اماکن ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و البته ورزش در خانه که این روزها یکی از مهمترین مولفه های ارتقا سلامت جامعه محسوب می‌شود، اظهار داشت: با توجه بیشتر به این موضوع می‌توانیم تا حد قابل توجهی هم به لحاظ جسمی و روحی به نشاط و البته سلامتی در دوران پاندمی کرونا برسیم.

او با تاکید بر لزوم تقویت و ارتقا سلامت جسمانی گفت :در مورد تقویت ذهن نیز می‌توان به ورزش شطرنج اشاره کرد که این روزها می‌تواند باتوجه به ایام قرنطینه و فراغت بیشتر اعضای خانواده، یکی از کاربردی ترین ورزش ها و سرگرمی های خانوادگی باشد.

استاد بزرگ شطرنج ایران با بیان اینکه شطرنج  از آلزایمر در سنین بالا جلو گیری می کند و علاوه بر آن تمرکز ذهن در حد قابل توجهی افزایش می یابد، گفت:علاوه بر آن ورزش و نرمش روزانه می‌تواند  از بروز بیماریهای متخلف و خصوصاً کرونا  با بالارفتن  مقاومت بدن در مقابل حمله ویروس تا حد زیادی جلوگیری کند.

امیر رضا پور رمضانعلی گفت: مطمئناً با ورزش و تحرک کافی با روحیه و شادابی بیشتری به امور روزمره می‌توان رسیدگی کرد و در این دوران با یک برنامه ریزی دقیق و مدون ورزشی گام موثری برای سلامت و بهبود کیفیت زندگی برداشت.

مربی فدراسیون جهانی شطرنج با تاکید بر اینکه لازم است ،درکنار ورزش جسم به تقویت روح و ذهن هم اهمیت داده شود، ادامه داد: باید از محدودیت ها به عنوان فرصتی برای ارتقا سلامت روح و جسم بهره کافی برد.

پوررمضانعلی به اهمیت ورزش های همگانی و اهمیت برنامه ریزی برای سلامت جامعه اشاره کرد و گفت:در استان گیلان، هیات ورزش‌های همگانی با طراحی برنامه های ورزشی مختلف ، جشنواره ها و مطالب مرتبط با سلامتی و ورزش و نشاط جامعه گام بسیار موثری در بالابردن انگیزه ورزش و فعالیت جسمانی هم استانی های برداشته است که می تواند مورد استفاده مردم گیلان برای بهبود سلامت جسم و روان قرار بگیرد.

 

خبرنگار: نوشین میربلوک

  • نویسنده : نوشین میربلوک-خبرنگار ندای گیلان و مدیر روابط عمومی هیات ورزش های همگانی