رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در حال حاضر فرش این استان برند خاصی ندارد گفت: طبق آمار‌های موجود این اداره ۱۳ هزار و ۳۹۶ قالی‌باف گیلانی در کارگاه‌های صنعتی و خانگی خود موفق به بافت ۸ هزار متر مربع فرش شده‌اند.

به گزارش ندای گیلان،مجتبی مهری رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان به  وجود ۵۸ کارگاه قالی‌بافی متمرکز و غیرمتمرکز در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و افزود: امسال حدود ۸ هزار متر مربع فرش به دست هنرمندان قالی‌باف گیلانی بافته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرش این استان برند خاصی ندارد گفت: طبق آمار‌های موجود این اداره ۱۳ هزار و ۳۹۶ قالی‌باف گیلانی در کارگاه‌های صنعتی و خانگی خود موفق به بافت ۸ هزار متر مربع فرش شده‌اند.

مهری در مورد اینکه تا پایان امسال چه مقدار فرش توسط هنرمندان و قالی‌بافان گیلانی بافته و جهت عرضه روانه بازار مصرف می‌شود تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال قالی‌بافان گیلانی چیزی در حدود ۴۳ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش ببافند.

وی از صادرات فرش‌های بافته شده استان گیلان به دیگر کشور‌ها خبر داد و در تشریح بیشتر این موضوع نیز گفت: بیشتر فرش‌های گیلان به استان‌هایی نظیر آذربایجان شرقی، قم و تهران ارسال و از آنجا به کشور‌های حاشیه دریای خزر، اروپا و چین صادر می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان حمایت از قالی‌بافان گیلانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: از محل اعتبارات سال ۹۷، بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره به صاحبان ۵۱۳ طرح پشتیبان و مشاغل خانگی فرش دستباف پرداخت شد.

مهری با تأکید بر برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت در استان گیلان با هدف پشتیبانی و حمایت مؤثر از فعالان این بخش ابراز داشت: در حال حاضر حدود ۹ هزار نفر از مجموع ۱۳ هزار و ۳۹۶ قالی‌باف گیلانی تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار دارند.