رئیس کل دادگستری استان گیلان و دادستان مرکز استان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی از شهر تاریخی گسکر صومعه سرا بازدید نمودند.

به گزارش ندای گیلان از صومعه سرا،حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی از شهر تاریخی گسکر صومعه سرا بازدید نمودند.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه شهر تاریخی گسکر واقع در جنگل های هفت دغنان در 25 کیلومتری شهرستان صومعه سرا از بزرگ ترین شهرهای باقیمانده از دوره تمدن اسلامی در شمال ایران است اظهار داشت: 60 هکتار از مساحت این شهر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و بقایایی از حمام تاریخی، پل های خشتی، مسجد، اماکن مسکونی، مذهبی و … در دوران صفویه در آن کاوش شده و سکه هایی متعلق به آن دوران نیز از این منطقه ضبط شده است.

وی با بیان اینکه این منطقه تاریخی نه تنها در کشور بلکه در استان گیلان نیز شناخته شده نیست تصریح کرد: حسب دستور ریاست کل دادگستری استان در جلساتی که به زودی در شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان برگزار می شود تصمیمات مناسبی در خصوص راه اندازی سایت موزه شهر تاریخی گسکر اتخاذ خواهد شد تا نمایش و معرفی آثار یافت شده از این منطقه تاریخی، قدمت آن را برای همگان به مرحله ظهور برساند.

فلاح میری در پایان افزود: با توجه به اینکه در سنوات گذشته برخی از اماکن تاریخی به افرادی واگذار گشته و سوء استفاده هایی در این خصوص انجام شده و گزارشاتی نیز به دادسرای استان ارسال شده است که در حال بررسی است.