مشاور فرمانده کل سپاه گفت: بعد از پایان دفاع مقدس حدود 2 هزار نیروی تخریب آموزش دیدند تا پاکسازی مناطق آلوده را ادامه دهند و همچنان باب شهادت برای تخریب چی ها گشوده است.

به گزارش ندای گیلان،مشاورفرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در سیزدهمین یادواره شهدای تخریب گیلان عصر امروز در مهدیه رشت ، تخریب چی ها را شجاع ترین نیروها و آماده ترین آنها برای شهادت خواند و گفت : مجموعه عملیات پرخطر و حساس گشودن معبر و محور عملیات حتی قبل از نیروهای اطلاعاتی و شناسایی برعهده گروه تخریب بود.
سردار کوسه چی ، واحد تخریب را از نخستین واحدهایی که بعد از آغاز جنگ شکل گرفت ، عنوان کرد و افزود : در هر عملیاتی تخریب چی ها پیشگام بودند و بدون وجود آنها نیروهای دیگر برای عملیات امکان فعالیت نداشتند.
وی خاطرنشان کرد : با پایان دفاع مقدس ماموریت تخریب چی ها به پایان نرسید و این رزمندگان از جان گذشته ، برای پاکسازی مناطق آلوده دوباره پا به میدان گذاشتند.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، با اشاره به 4 میلیون و 200 هزار هکتار منطقه آلوده بجا مانده از سالهای دفاع مقدس ، گفت : مناطق آلوده از مین ، مواد منفجره و بمب و گلوله های عمل نکرده خمپاره ، توپ و دیگر سلاح ها ، باید پاکسازی میشد که فقط کار تخریب چی ها بوده و هست.
سردار کوسه چی ، به 4 هزار شهید تخریب کشور و 110 شهید گیلان اشاره و خاطرنشان کرد : بعد از پایان دفاع مقدس حدود 2 هزار نیروی تخریب آموزش دیدند تا پاکسازی مناطق آلوده را ادامه دهند و همچنان باب شهادت برای تخریب چی ها گشوده است.