معاون میراث‌فرهنگی گیلان از ایجاد سایت موزه سنگ قبور آستارا در محوطه بقعه شیخ خیوی این شهرستان خبر داد و افزود: مقدمات لازم به منظور احداث سایت‌موزه سنگ قبور اسلامی شهرستان آستارا در بقعه شیخ محمود خیوی فراهم شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: مقدمات لازم به منظور احداث سایت‌موزه سنگ قبور اسلامی شهرستان آستارا در بقعه شیخ محمود خیوی فراهم شده است.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان اضافه کرد: این سایت موزه با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با فرمانداری شهرستان، بخشداری مرکزی، اداره اوقاف و امور خیریه و همچنین گروه‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در محوطه بقعه شیخ خیوی شهرستان آستارا راه‌اندازی خواهد شد.

جهانی اضافه کرد: در طی سال‌های گذشته فعالیت‌های مرمتی، نورپردازی و تهیه نقشه تعیین عرصه و حریم این بنای تاریخی از محل اعتبارات استانی و شهرستانی به انجام رسیده است.

وی افزود: از بقعه شیخ محمود خیوی با قدمتی نزدیک به ۷۵۰ سال به عنوان یکی از آثار ارزشمند در متون تاریخی یاد شده و تبدیل این بنای ارزشمند به محوطه سایت‌موزه قبور اسلامی می‌تواند گامی مهم در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان آستارا در سطح ملی و بین‌المللی به شمار رود.