چون آمریکایی‌ها بیشتر از ما نیاز به این توافق دارند و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستند و اوباما نیز فاقد یک کارنامه است با توجه به سرمایه گذاری که روی این انتخابات کرده به دنبال این است که نتیجه‌ای از این مذاکرات را برای جمهوری خواه‌ها و دموکرات‌ها ببرد.

ندای گیلان:چون آمریکایی‌ها بیشتر از ما نیاز به این توافق دارند و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستند و اوباما نیز فاقد یک کارنامه است با توجه به سرمایه گذاری که روی این انتخابات کرده به دنبال این است که نتیجه‌ای از این مذاکرات را برای جمهوری خواه‌ها و دموکرات‌ها ببرد.

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به دور جدید مذاکرات در وین، اظهار کرد: ما هیچ عجله‌ای برای اینکه این توافق قطعی شود، نداریم، چون آمریکایی‌ها بیشتر از ما نیاز به این توافق دارند و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستند و اوباما نیز فاقد یک کارنامه است با توجه به سرمایه گذاری که روی این انتخابات کرده به دنبال این است که نتیجه‌ای از این مذاکرات را برای جمهوری خواه‌ها و دموکرات‌ها ببرد.

وی افزود: ما نباید در یک تحریم می‌افتادیم چون تحریم یک تکه کاغد نبود اما حالا که افتادیم علاوه بر آسیبی که داشت برای ما یک نعمت و برکت شد بنابراین رفع تحریم نمی‌تواند خیلی مشکلی از ما حل کند ضمن اینکه تحریم هم آثارش دراز مدت است.

نماینده مردم رشت گفت: افرادی که در تیم مذاکره هستند، افراد بسیار توانایی‌اند که مقام معظم رهبری از آنان حمایت کرده و از آنها بعنوان افراد شجاع، امین و متدین یاد کرده و اینها شاخص‌هایی هستند که مقام معظم رهبری برای هرکسی استفاده نمی‌کند لذا امیدواریم کسانی که اینها را خائن خطاب می‌کردند، استغفار کنند. امیدواریم به هر شکل ممکن آمریکایی‌ها سر عقل بیایند و مذاکرات را بدون زیاده خواهی به نتیجه برسانند در غیر اینصورت ما به راه خودمان ادامه خواهیم داد و هر مشکلی که قرار بود برای ما بوجود بیاید، بوجود آمده و دیگر بیشتر از این برای ما آسیب نخواهد بود.

جعفرزاده با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها میز مذاکره را ترک کنند ما متضرر نخواهیم شد، تصریح کرد: اگر مذاکرات شکست بخورد یعنی آمریکایی‌ها میز مذاکره را ترک کنند، آن موقع برد با ماست بنابراین ما راه خود را ادامه می‌دهیم و موارد هسته‌ای خود را دنبال می‌کنیم و پایبند به مواردی هم نیستیم البته به کرار هم اعلام کرده‌ایم که ما بمب هسته‌ای نخواهیم ساخت چون فتوای مقام معظم رهبری است نه اینکه ما از آنها بترسیم. مذاکرات خوب برای ما مذاکراتی است که منافع ملت ما حاصل شود، مذاکرات بد مذاکراتی است که از خط قرمزها بگذرد.

وی با اشاره به تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای ادامه داد: این قانون به دولت در چانه‌زنی و پیشبرد مذاکرات کمک می‌کند.

محمدجواد ظریف، رئیس هیات مذاکره کننده هسته‌ایی و وزیر امور خارجه کشورمان، جمعه شب در راس هیاتی برای پیوستن به تیم مذاکره کننده راهی وین می‌شود. آخرین دور مذاکرات ایران و 1+5 تا ضرب‌الاجل تعیین شده دو طرف، 10 تیر با حضور ظریف و رفته رفته دیگر وزیران 1+5 به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود