اکرم فغانزاده لاکه گفت:جدای از موانعی که همیشه سر راه هنرمندان هست مخصوصا بانوان ، مساله باند بازی و مافیا بودن هست علی الخصوص موسیقی که اجازه نمی‌دهند هنرمندان واقعی معرفی و دیده بشوند البته خوشبختانه در گیلان وضعیت خیلی بهتر است .

ندای گیلان-نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته ندای گیلان در “شنبه ها با زنان موفق گیلانی،بانوی هنرمندی است که در عرصه موسیقی فعالیت دارد.

 

۱. لطفا خودتان را معرفی کنید و از سوابق هنری تان بفرمایید.

اکرم فغانزاده لاکه هستم کارشناس حسابداری و مدرس موسیقی ( کودک و اواز کلاسیک و ایرانی) از سال ۱۳۸۰ موسیقی به صورت علمی شروع کردم و تا هم اکنون فعالیتهای مختلفی با گروههای مختلف داشته ام ، نظیر:

اجرای کنسرت گروه کُر گیلان به عنوان خواننده سولو سال۱۳۸۳در کاخ نیاوران

خواننده همخوان با گروه گیل و آمارد ( ناصر وحدتی) اجراهای متعدد در شهرهای بندرعباس شیراز و تهران استانهای مازندران لرستان سالهای متوالی و واجرا در تالار وحدت تهران
خواننده گروه کُر ارکستر گیلان در کنسرت سال ۱۳۸۶ در تالار وحدت
کنسرتهای آموزشی و اجرایی کودکان و شاگردانم سالهای متوالی

۲. چه شد که به هنر علاقه مند شدید ؟

هنر ریشه در خانواده من داشت از لالاییهای مادربزرگم و مادرم صدای که خوشی داشتند و پدرم و برادرانم همچنین و همیشه انواع سازهای مختلف در خانه ما بود و نغمه هایی جریان داشت.

از کودکی فعالیتهای قرآنی و سرود در مدارس داشتم بزرگتر که شدم به صورت جدی و علمی پیش رفتم ابتدا با گروه کُر استان گیلان و سلفژ و آواز کلاسیک شروع کردم و بعدها آواز و دستگاهای ایرانی را همینطور و سالهاست که تدریس میکنم.

۳. چه چیز یا چه کسی وقتی ناراحت هستید ، حالتان را خوب میکند؟

یاد کسی که همیشه آرامش قلبم هست و همیشه به شکلهای مختلف دستم را گرفته و حواسش به من بوده خدای خوبم
سپس موسیقی که نجات دهنده ی من است برای رها شدن از غوغای جهان وچند دوست ارزشمندی که یارم هستند.

۴به نظر شما وجه تمایز زندگی زنان گیلانی چیست؟

زنان گیلان بانوانی سختکوشند زنانی شاد و همیشه برای فعالیتهای فرهنگی حرفی برای گفتن دارند و حمایت می‌کنند به آنها افتخار میکنم .

۵. درحال حاضر مشغول مطالعه چه کتابی هستید؟

در حال خواندن کتاب دیدار از احمد محمود

۶. مشکلات و موانع هنر در کشور و استان از نظر شما چیست؟

جدای از موانعی که همیشه سر راه هنرمندان هست مخصوصا بانوان ، مساله باند بازی و مافیا بودن هست علی الخصوص موسیقی که اجازه نمیدهند هنرمندان واقعی معرفی و دیده بشوند البته خوشبختانه در گیلان وضعیت خیلی بهتر است .

۷.توصیه شما به دخترانی که دوست دارند جایگاه خودشان را درشرایط سخت اقتصادی واجتماعی پیدا کرده و بدرخشند، چیست؟

تلاش و تلاش و تلاش و دلسرد نشدن از موانعی که همیشه سر راه بانوان وجود دارد.
مخصوصا اگر یکه و تنها باشند و حامی برای انجام فعالیتها و آرزوهایشان نداشته باشند فقط حرکت کنند و با دیدی مثبت و امید به خدا و اینکه بدانند خدای انها حتما یک جا دستشان را خواهد گرفت. و تلاشهایشان را بدون جواب نمی‌گذارد.

۸.عامل موفقیت تان را چه میدانید:

من همیشه تلاش کرده ام برای رسیدن به آنچه که می‌خواهم و موانع زیادی سر راهم بوده و هست که همیشه آنها نادیده می‌گیرم و سعی می‌کنم راهی برای رسیدن به خواسته ام باز کنم باز هم با تلاش و پشتکار

۹.بزرگترین آرزوی شما؟

در حال حاضر آرزوها عمومی برای من اولویت دارند برام سلامتی و حالِ خوب و برکت برای تمام مردُم دنیا اینکه دلها غمگین نباشند میدانم خیلی شاید بدور از واقعیت باشد ولی از دیدن دلهای غمگین غمگین می‌شوم .

۱۰.در طول مدت پاندمی کرونا باچه چالش هایی روبرو بودید وهستید؟

پاندمی کرونا خیلی شرایط زندگی جهانیان را پیچیده کرد در خصوص خودم عرض کنم که چاره ای نداشتم که انعطافی اجباری باآن داشته باشم و راههایی پیداکنم که کمتر آسیب ببینم.
از فکر و خیال و وحشت ابتلا

امیدوارم به زودی سلامتی و آرامش دوباره به جهان برگردد.

وحرف آخر..

دختران و زنان گیلانی پرچمداران فرهنگ گیلان که میتوانید برای گیلانمان افتخار آفرین باشید همچنانکه مادران ما و مادربزرگان ما بودند .. برای خواسته های خود تلاش کنید تلاشی شرافتمندانه و مثبت .. در پناه خدا

 

اکرم فغانزاده لاکه موزیسین و استاد آواز گیلانی میهمان هفته بیست و چهارم ندای گیلان در شنبه ها با زنان موفق، گفت: جدای از موانعی که همیشه سر راه هنرمندان هست مخصوصا بانوان ، مساله باند بازی و مافیا بودن هست علی‌الخصوص موسیقی که اجازه نمی‌دهند هنرمندان واقعی معرفی و دیده بشوند البته خوشبختانه در گیلان وضعیت خیلی بهتر است .تلاش و تلاش و تلاش و دلسرد نشدن از موانعی که همیشه سر راه بانوان وجود دارد.مخصوصا اگر یکه و تنها باشند و حامی برای انجام فعالیتها و آرزوهایشان نداشته باشند فقط حرکت کنند و با دیدی مثبت و امید به خدا و اینکه بدانند خدای آنها حتما یک جا دستشان را خواهد گرفت. و تلاشهایشان را بدون جواب نمی‌گذارد.