قرارداد نخستین سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی آستارا منعقد شد.

به گزارش ندای گیلان،حسن رستم زاد،فرماندار آستارا گفت: شرکت سرمایه گذار متعهد شده است تا انبار سرپوشیده‌ای را به مساحت ۵ هزار مترمربع با ۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث کند و قرار شد تا ۲ سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: این سرمایه گذاری بخش خصوصی سبب می‌شود تا سالانه ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت کنونی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر آستارا اضافه شود.

فرماندار آستارا گفت :به عملیات احداث سومین پست اسکله، ۴ انبار سرپوشیده و هانگارد و پایانه اختصاصی غلات در این منطقه اشاره و اضافه کرد: بخش خصوصی، به رغم تحریم‌های کشور، حدود هزار میلیارد تومان در این بندر سرمایه گذاری کرده است که مبلغ قابل توجهی است.

حسن رستم زاد با بیان اینکه این بندر به عنوان نخستین بندر خصوصی کشور با سرمایه گذاری بزرگ، فروردین ۹۲ احداث شد و به بهره برداری رسید اضافه کرد: این بندر در محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، توانست به عنوان فعال‌ترین بندر کشور، نقش خود را بخوبی ایفا کند.

وی افزود: بخش خصوصی اقدامات بسیار خوبی را در توسعه بندر آستارا انجام داده است و باید همان رویه را در توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر داشته باشیم.