مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه با استقبال بی نظیر اهداکنندگان در سال 97 افزایش 3.40 درصدی اهدای خون را شاهد بودیم گفت: مردم گیلان در ایام نوروز با اهدای سه هزار و 570 واحد خون بهار زندگی را به بیماران نیازمند هدیه دادند.

به گزارش ندای گیلان،احمد مرادی از افزایش 98.7 درصدی اهدای خون مردم استان در روز‌های ابتدایی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و اظهار کرد: طی دو هفته ابتدایی امسال سه هزار و 570 واحد خون و فرآورده‌های آن اهدا شد.

مدیرکل انتقال خون گیلان از مردم نوعوست گیلان که همیشه یار و همراه انتقال خون بوده و در نجات زندگی بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی مشارکت فعال داشته و دارند، افزود: در سال 97 مردم نوعدوست گیلان حدود 82 هزار واحد خون اهدا کردند.

وی گفت: چهل و هشت هزار و 505 نفر در سال 97 بصورت مستمر خون اهدا کردند که 5.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال 96 افزایش یافته است.

مرادی در ادامه از افزایش اهدای پلاکت فرزیس یکی از فرآورده‌های خونی که در درمان بیماران سرطانی نقش مهمی ایفا می‌کند خبر داد و یادآور شد: با استقبال بی نظیر اهداکنندگان در سال 97 افزایش 3.40 درصدی را شاهد بودیم که بیش از نرم تعیین شده از سوی سازمان بوده است.

مدیرکل انتقال خون گیلان تصریح کرد: گلبول قرمز کم لکوسیت یکی دیگر از فرآورده های نوین انتقال خون که اکثرا مورد مصرف بیماران تالاسمی می باشد با حضور گسترده مردم نوعدوست گیلان در سال 97 شاهد افزایش 5/16 درصدی بودیم .

وی بیان کرد: سرمایه‌های اصلی سازمان انتقال خون اهداکنندگانی هستند که داوطلبانه از عصاره وجود خود می‌بخشند تا بهار زندگی را به هموطنان خود اهدا کنند و خوشبختانه امروزه فرهنگ اهدای خون آنچنان تقویت شده که دیگر هیچ بیماری نگران تامین خون نیست و سازمان انتقال خون با تعریف شبکه ملی خونرسانی و با اهدای ۱۰۰ درصد داوطلبانه خون توسط اهداکنندگان این آرامش خاطر را به بیماران هدیه می‌کند.

مرادی با اشاره به طرح سپاس به عنوان یکی از خدمات نوین انتقال خون، گفت: استان گیلان در سال 97 با استقبال گسترده مردم از این طرح روبه رو شد و از بین هزار نفری که از سوی سازمان انتقال خون کشور در سال 97 برای استان گیلان تعیین شده بودند موفق به ثبت نام یک هزار و 27 نفر شد