یاسر ستوده به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم برنامه اهتزاز پرچم عاشورایی یاحسین(ع) بر فراز بلندترین قله قاره آفریقا (قله کلیمانجارو) در کشور تانزانیا را در دست اجرا دارد.

یاسر ستوده کوهنورد گیلانی و قهرمان ملی که برای اولین بار در جهان در سال ۹۵ موفق به صعود و اهتزاز پرچم عاشورایی یاحسین(ع) به بلندترین قله قاره اروپا (قله البروس روسیه) و در سال ۹۶ موفق به صعود و اهتزاز پرچم عاشورایی یاحسین(ع) بر فراز بام هیمالیا ( قله های آیلندپیک ، لوبوچه ، کالاپاتار و کمپ اصلی اورست) شد  امسال نیز به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم برنامه اهتزاز پرچم عاشورایی یاحسین(ع) بر فراز بلندترین قله قاره آفریقا (قله کلیمانجارو) در کشور تانزانیا را دارد.
قله کلیمانجارو با ارتفاع ۵۹۸۵ متر بلندترین قله قاره آفریقا می باشد و علی رغم گرمای آفریقا قله این کوه آتشفشانی همواره پوشیده از برف و یخ و هوای آن سرد و متغیر می باشد.
همچنین یاسر ستوده پس از ۶ ماه تلاش مداوم و گذراندن دوره های پزشکی و ورزشی سنگین و فشرده اولین کوهنورد گیلانی موفق به دریافت مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش شد.

ستوده با حمایت استانداری گیلان،مشاور استاندار گیلان در امور جوانان ،شورای شهر رشت و اداره کل ورزش و جوانان به این مسیر سخت قدم می نهد.