تفاهمنامه شهرداری رشت با موسسه تحقیقات بین‌المللی تاسماهیان دریای خزر در راستای همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی- پژوهشی، آموزشی و فرهنگی با حضور شهردار رشت منعقد شد.

به گزارش ندای گیلان، در این جلسه سید محمدعلی ثابت قدم، ماهی و فرآورده‌های آن را رکن اصلی در توسعه فرهنگ استفاده صحیح از مواد غذایی‌سالم برشمرد و اظهارداشت: امروز که شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو به ثبت رسیده و از آنجایی‌که سیاست مدیریت شهری مبتنی بر شهر خلاق است، باید در توسعه فرهنگ استفاده صحیح از مواد اولیه غذایی و فرآورده‌های آن که ماهی یکی از آنهاست ، بیش از پیش گام برداشت.

 شهردار رشت با اشاره به آفت شدید سرمایه گذاری در زمینه ماهی و استفاده مردمی از آن در چند دهه اخیر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان گیلان و شهر رشت از منابع بسیار خوبی در زمینه انواع ماهی برخوردار است، باید از هرگونه موضوعی که به لحاظ فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و زیست محیطی در استفاده از این منبع سرشار از انواع کالری آسیب وارد می کند ، جلوگیری کرد.

وی افزود : با توجه به رویکرد علمی مجموعه تاسماهیان دریای خزر، که از یک مبنای تئوری و پژوهشی در حوزه کارکردی  برخوردار است ، مشخص می گردد که این مجموعه با خروجی هایی که دارد یک کار بینابینی انجام می دهد.

 ثابت قدم یادآور شد: هدف شهرداری رشت این است تا با بهره برداری از موضوعات و محصولات کشاورزی متناظر با شهر خلاق در راستای توسعه فرهنگ بهداشتی و استفاده از موادغذایی سالم همچون گذشتگان گام بردارد.

 شهردار رشت با تاکید بر جلوگیری از عدم رعایت مصرف صحیح و بی رویه مواد غذایی تصریح کرد: ما باید ضمن ارتقا فرهنگ عمومی مردم در استفاده صحیح از مواد غذایی خام و فرآورده های آن یکسری اقدامات کالبدی جذاب هم در شهر داشته باشیم تا با عینیت بخشی به این موضوعات در راستای ترغیب شهروندان در استفاده صحیح از موادغذایی سالم و بهداشتی گام برداریم.

محمد علی یزدانی ساداتی سرپرست موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر ضمن قدردانی از شهردار و مجموعه مدیریت شهری موسسه تاسماهیان دریای خزر را تنها متولی تحقیقات ماهیان خاوریاری در کشور دانست و اظهار داشت: امید است با کمک کارشناسان مجموعه مدیریت شهری و انعقاد این تفاهم نامه گامی هرچند کوچک در مسیر توسعه شهر داشته باشیم.

 در ادامه تفاهمنامه همکاری شهرداری رشت با موسسه تاسماهیان دریای خزر به امضای ثابت قدم و محمدعلی یزدانی ساداتی سرپرست موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر رسید.