عضور شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: امروز آنچه در ارتباط با حقوق هسته ای ایران است تحقق یافته و در ادامه نیز محقق خواهد شد و باید تحریم های اقتصادی ظالمانه نیز حل و فصل شود

ایسنا نوشت:

دکتر واعظی در همایش منطقه‌ای حزب اعتدال و توسعه که در تالار برق کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: در زمانی که هیچ کس باور نمی‌کرد غیر از چپ و راست، تفکر دیگری در کشور بتواند روی کار آید و مطرح شود، ما توانستیم حزبی با عنوان اعتدال و توسعه و با مشی اعتدال معرفی کنیم.

وی ادامه داد: این حزب در سال 1376 و با برگزاری جلسات کوچک 10 نفره شروع به کار کرد که در ادامه در سال 1378 توانست رسما اعلام موجودیت کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: اگر قرار است کشور مسیر اصلی خود را طی کند که همان مسیر حضرت امام (ره) به عنوان میراث این انقلاب است، بهترین حرکت قرار گرفتن بر مسیر اعتدال و میانه‌روی است.

واعظی تصریح کرد: برهمین اساس فعالیت حزبی خود را شروع کردیم و هیچ عجله‌ای هم نداشتیم که حزب یک شبه باشیم و معتقد بودیم که باید آرام آرام جای خود و تفکر خود را در جامعه باز کنیم.

وی با بیان اینکه هر حزبی در هر کجای دنیا که روی کار می آید، هدفش به دست گرفتن قدرت است، گفت: اما ما به عنوان مسلمان رسالت‌های دیگری هم داریم و اولین رسالت ما این است که نظام اسلامی‌مان مستحکم سرپا بماند و این برای ما یک اصل کلیدی است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: وظیفه اصلی ما در حزب اعتدال و توسعه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است، چه اینکه قدرت در دست ما باشد و یا نباشد.

وی در ادامه اظهارکرد: بنای ما این نیست که در این حزب به کارهای کوتاه مدت توجه کنیم چراکه ما اهداف بزرگتری همچون حفظ نظام داریم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به مردم قول داد که بنا ندارد برای تشکیلات دولتش فقط از یک گروه خاص استفاده کند و اعلام کرد که همه شایستگانی که در کشور هستند ولی تندروی نمی‌کنند و مشی اعتدال را می‌پذیرند در دولت من جای خواهند داشت که اگر امروز نگاهی به کابینه دولت یازدهم بیاندازیم می بینیم که تنها 4 الی 5 نفر از اعضای کابینه دولت یازدهم در ستادهای تبلیغاتی ایشان حضور داشته‌اند و این بیانگر عمل کردن رییس جمهور به تعهدش با مردم و نخبگان است.

وی تاکید کرد: این دولت و شخص رییس جمهور تلاش‌اش این است که آنچه که با مردم عهده بسته، به آن وفادار باشد که یکی از آنها نیز همین موضوع استفاده از تمامی نیروهاست.

واعظی در ادامه با اشاره به شرایط موجود کشور اظهارکرد: ما وقتی دولت را تحویل گرفتیم این کشور با مشکلات بسیاری مواجه بود که یکی از مهمترین آنها وضعیت اقتصادی کشور بود که اوضاع بسیار نابسامانی داشت به گونه ای که تورم کشور حدود 40 درصد بود لذا یکی از اصلی‌ترین هدف‌گذاری های دولت این بود که تورم را کاهش دهیم که امروز شاهدیم تورم 40 درصدی به حدود 15 درصد رسیده است و در مرحله بعد هم به دنبال خروج از رکود و بعد از آن به دنبال رونق اقتصادی کشور هستیم که امسال وارد بحث رونق اقتصادی کشور خواهیم شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: ما می خواهیم فضایی در کشور به وجود آید که کسب و کار رونق گیرد و این مهم را با برون سپاری کارها و واگذاری آنها به بخش خصوصی انجام خواهیم داد.

وی گفت: نکته مهم دیگر بحث بیکاری است و تمام تلاش دولت بر این است که بتواند با ورود جدی به این موضوع، مسئله بیکاری را به گونه‌ای ریشه‌ای برطرف کند.

واعظی افزود: نکته دیگر بحث انسجام ملی و وحدت ملی است و سیاست دولت نیز این است که هیچ تفاوتی ندارد که در انتخابات چه کسی به چه کسی رای داده است، مهم این است که همه به هم کمک کنیم تا کشور را در مسیر توسعه قرار دهیم و در این راه داشتن انسجام و وحدت ملی از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه اظهارکرد: مسئله فرهنگی و اخلاق موضوع دیگری است که باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد چراکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده که اگر بخواهیم از فرهنگ و اخلاقیات جامعه به آسانی بگذریم یعنی اصلی ترین هدف انقلاب را فراموش کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مسئله بازسازی روابط خارجی یکی دیگر از سیاست‌های اصلی دولت یازدهم بوده و هست و خوشبختانه امروز شاهدیم که شرایط و جایگاه ایران اسلامی در دنیا چه تغیرات مثبتی کرده است. نفوذ ما در منطقه افزایش پیدا کرده و ارتباطاتمان با همسایه‌گان روز به روز مستحکم‌تر می‌شود.

واعظی تاکید کرد: امروز دشمنان این انقلاب اذعان می‌کنند که هیچ بحرانی در منطقه بدون حضور فعالانه ایران قادر به حل شدن نیست که این نشان دهنده جایگاه والای ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که جزء محورهای اصلی و اساسی حل مشکلات مردم بوده و دولت یازدهم آن را در اولویت‌های برنامه های خود گذاشته مسئله تحریم‌ها و مذاکرات هسته‌ای با گروه موسوم به 1+5 است.

وی تاکید کرد: البته این به آن معنا نیست که اگر توافقی صورت نگیرد و تحریم‌ها برداشته نشود ما نمی‌توانیم به مسیر توسعه‌مان ادامه دهیم. ما بدون برداشتن تحریم‌ها هم می‌توانیم به اهدافمان برسیم اما شاید کمی دیرتر. نکته قابل توجه در این بین آن است که ما معتقدیم که این تحریم ها ظالمانه اند و باید برای آنچه که به مردم فشار می آورد راهکار و راه حلی پیدا کرد.

عضور شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: امروز آنچه در ارتباط با حقوق هسته ای ایران است تحقق یافته و در ادامه نیز محقق خواهد شد و باید تحریم های اقتصادی ظالمانه نیز حل و فصل شود.

واعظی در پایان گفت: امیدواریم تا یکی دو ماه آینده شاهد خبرهای خوشی در این رابطه باشیم.