دکترمحمدصادق حسنی در گذشته نشان داده اند که فردی توانمند و کارآمد هستند و قطعا در این بخش موفق خواهند شد

گیلان یعنی کشاورزی یعنی شالیزارهای برنج یعنی باغهای چای یعنی باغهای کیوی…

اما به دلیل عدم رسیدگی و مدیریت صحیح ، کشاورزی گیلان وضعیت نامناسب و بدی داشته و دارد.

با اینکه گیلان سرزمین کشاورزی و حاصلخیزی داشته و دارد اما نمایندگان و مسئولان استانی اهمیتی به این صنف نداده و نمیدهند.

گویای این واقعبت اینکه در چندین دوره مجلس شورای اسلامی هیچ نماینده ای در کمسیون کشاورزی حاضر نبوده است.البته در مجلس چهارم و پنجم شورای اسلامی ، مهندس عبدالغفارشجاع بعنوان رییس و نائب رییس کمیسون حاضر بودند.یعنی در چهار مجلس ، گیلان نماینده ای در کمیسون کشاورزی نداشته است و این بسیار تاسف بار است.

اما حرکتی در مجلس دهم مشاهده شد که بسیار امیدوار کننده و قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر محمدصادق حسنی نماینده اصلاح طلب شهرستان رشت، وارد کمیسون کشاورزی شده است.

این حرکت ، بسیار بزرگ و خبری خوش برای مردم گیلان است.

دکتر محمدصادق حسنی پس از ورود به کمسیون مذکور در جلسه ای با وزیرکشاورزی (دکترحجتی) با ارائه آمار و مستندات لازم ، مشکلات و معضلات و فرصت های موجود در بخش کشاورزی در گیلان را بیان داشتند.البته لازم به ذکر است که دکتر حسنی فقط در موردکشاورزی گیلان مسئولیت نخواهند داشت.بلکه در مورد کشاورزی کل کشور نقش ایفا خواهند کرد.

فرزند شالیزارهای گیلان بهترین لقبی است که میتوان به دکترحسنی نماینده اصلاح طلب شهرستان رشت داد.کسی که در شالیزارهای گیلان کار کرد و درس خواند و دکتری رشته اقتصاد را دریافت نمود.اما با آنکه در اقتصاد تجربه ای کافی و تخصص داشت برای حل مشکلات کشاورزی گیلان و ایران وارد کمسیون مذکور شد . با نگاهی به گذشته ایشان ، قطعا در این راه پیروز و سربلند خواهند شد.

گیلان میتواند قطب برنج،کیوی،مرکبات و چای در ایران و منطقه خاورمیانه باشد.اما به شرط آنکه دکتر حسنی را در این راه حمایت و کمک نماییم.اگر این کمک و حمایت بوجود آید معضل اشتغال در گیلان هم تا حدودی حل خواهد شد.اگرمشکلات کشاورزی در گیلان حل گردد دیگر جوان گیلانی ، زمین و شالیزار خود را رهانکرده و برای کار در رستورانها و شرکتهای تهران از دیار خود کوچ نخواهد کرد.

به غیر از محصولات نام برده ، محصولاتی دیگر در استان وجود دارد که هیچ سرمایه گذاری برای آن انجام نشده است.حتی برای شناساندن آن ، اقدامی نشده است.

اولین قدم دکترحسنی باید این باشد که برنج و چای از خارج وارد نشود تا کمر کشاورز داخلی شکسته شود . اگر وارداتی وجود دارد ، طوری نباشد که محصول کشاورز داخلی به هیچ فروخته شود.

از طرف دیگر هم باید حقوق مصرف کننده رعایت شود. به نظر نگارنده بزرگترین اقدام دکتر حسنی این میتواند باشدکه انحصار محصولات کشاورزی از دست دلالان و قاچاقچیان خارج گردد.البته به هیچ عنوان نمیتوان از دکتر حسنی انتظار داشت تا به تنهایی این اقدامات را انجام دهد و سایر مشکلات را حل نماید.هم کمیسون کشاورزی و هم مسئولان گیلان باید ایشان را در این راه حمایت نمایند.

نماینده محترم ولی فقیه،استاندارمحترم،فرمانداران و مدیران مربوطه باید در این راه مددکار دکترحسنی باشند.

گیلان به لحاظ صنعتی وضعیت نامناسبی دارد.اکثر کارخانه ها به دلیل روشهای نادرست دولتمردان دولت نهم و دهم تعطیل شده و یا در حال تعطیل شدن میباشند.

پس میتوان با روش درست و عقلانی و حضور دکترحسنی در کمسیون مورد نظر ، کشاورزی را در استان رونق داد و بیکاری بوجود آمده از تعطیلی کارخانجات را در بخش کشاورزی تا حدودی کاهش داد و این بهترین فرصت برای گیلان و بخش کشاورزی گیلان است.

اقدام بسیار مناسب جناب دکترمحمدصادق حسنی بسیار بسیار ارزشمند و قابل ستایش است و باید ایشان را کمک و حمایت نمود.

دکترمحمدصادق حسنی در گذشته نشان داده اند که فردی توانمند و کارآمد هستند و قطعا در این بخش موفق خواهند شد .اما وظیفه همه مسولان این است که ایشان را حمایت نمایند و نگذارند این فرصت تاریخی از بین رود.

اقدام قابل ستایش دکتر محمدصادق حسنی را میستاییم و دعاگوی ایشان در این راه دشوار نیز میباشیم…

به امید سربلندی و پیروزی همه دلسوزان مردم و نظام /// بخصوص جناب دکترمحمدصادق حسنی

محسن بیناپور
رییس سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام استان گیلان
۱۳۹۵/۴/۲