رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طی یک سال گذشته تا کنون اقدامات قابل توجهی در استقرار و افزایش زیرساخت های بهداشتی و درمانی انجام شده است که کافی نیست و باید بیشتر تلاش شود.

به گزارش ندای گیلان،دکتر ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با پزشکان عمومی استان، ضمن تقدیر از نقش پزشکان در پایدار نگه‌داشتن سلامت در جامعه، خاطرنشان کرد: پزشکان عمومی گیلانی، همواره یاور سیستم بهداشت و درمان بوده‌اند و اوج حضور و مشارکت آن‌ها در دوران شیوع کرونا رقم خورده است.

وی با اشاره به وجه تمایز خدمات بهداشتی و درمانی با سایر خدمات، افزود: پزشکان ازجمله اقشاری هستند که تنها هدفشان خدمت به مردم و حفظ و پایداری سلامت آن‌ها است و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به وضع تعرفه جدید در مطب‌های پزشکی اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه هزینه‌های اجاره مطب، حقوق پرسنل و یا تجهیزات مصرفی در مطب‌ها افزایش قابل‌توجه داشته است اما تعرفه خدمات پزشکی در مطب‌ها با افزایش حداقلی همراه بوده که همراهی پزشکان در چنین شرایطی قابل‌تقدیر است.

دکتر سالاری با مروری بر رسوب کمبودها و کاستی‌های حوزه سلامت در گیلان از گذشته تاکنون، یادآور شد: زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نه‌تنها به اذعان ما، بلکه به گفته مسوولان وزارت بهداشت و مسوولان کشور بسیار فرسوده و عقب‌مانده است، ازاین‌رو هرچقدر تلاش می‌کنیم، رسیدن به نقطه مطلوب، دشوار می‌شود.

وی بر لزوم همیاری و تلاش همه‌جانبه تشکل‌ها و انجمن‌ها در جهت حفظ و اعتلای سلامت جامعه تأکید کرد و گفت: همه تشکل‌های صنفی مرتبط با حوزه سلامت ازجمله انجمن پزشکان می‌توانند به دانشگاه در تولید فکر و اندیشه مشورت دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان استفاده از تمامی ظرفیت ها را ضروری دانست و افزود: طی یک سال گذشته تا کنون اقدامات قابل توجهی در استقرار و افزایش زیرساخت های بهداشتی و درمانی انجام شده است که کافی نیست و باید بیشتر تلاش شود.

دکتر سالاری همچنین در پایان سخنان خود، در خصوص انجام هر کمکی در چارچوب قوانین و آیین‌نامه‌های وزارتی برای جامعه پزشکان عمومی استان، قول مساعد داد.