مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 7 کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 600 هزار تن گندم در منطقه 7 کشور تولید شود.

ندای گیلان:مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 7 کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 600 هزار تن گندم در منطقه 7 کشور تولید شود.

رمضان کامران‌پی گفت: سال گذشته در منطقه 7 کشور که شامل استان‌های گیلان، اردبیل و قزوین است 330 هزار تن گندم خریداری شد، این در حالیست که پیش‌بینی می‌شود امسال این تولید 90 درصد افزایش داشته باشد و 600 هزار تن گندم در این منطقه تولید شود.

وی اضافه کرد: کیفیت گندم در این مناطق خوب است و برای 4 ماه آینده در گیلان ذخیره گندم داریم.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 700 واحد نانوایی در گیلان نان پخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 450 واحد از این نانوایی‌ها آزادپز هستند.

کامران‌پی درخصوص تخلفات واحدهای نانوایی گیلان از ابتدای سالجاری گفت: افزودنی‌های غیرمجاز مانند جوش‌شیرین از بیشترین تخلفات است که بیشتر در نان‌های تافتون و لواش مشاهده می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 7 کشور تصریح کرد: اغلب واحدهای نانوایی در گیلان نان بربری پخت می‌کنند و واحد‌هایی که نان بی‌کیفیت بپزند به طبع به تدریج مشتریان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: از نمونه‌برداری‌هایی که از واحدهای نانوایی مشکوک لواش گرفته شد 80 درصد این واحدها از جوش‌شیرین برای پخت نان خود استفاده کرده‌اند و در نانوایی‌های مشکوک واحدهای تافتون 30 درصد وجود جوش‌شیرین از سوی آزمایشگاه‌ها گزارش شد.

کامران‌پی تاکید کرد: با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد زیرا نان غذای اصلی برخی از مردم را تشکیل می‌دهد و با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد.