جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه بیش از دو تن و ۶۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در گیلان کشف شده است، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ندای گیلان از رودسر، سردار حسین حسن پور بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با امام جمعه رودسر، گیلان را بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به لحاظ برخورداری از مردمانی فهیم، ولایی و مقید به اصول و ارزش‌های انقلاب برشمرد و اظهار کرد: برخورد با هنجارشکنی‌ها یکی از مطالبات مردم این استان از پلیس است.

وی به موضوع اولویت دار برخورد با جرایم خصوصاً سرقت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه چه در استان و چه در سطح شهرستان‌ها انجام گرفته است که در بحث پیشگیری ۱۹ دستگاه نقش دارند.

سردار حسن پور با اشاره به بحث اجرای امنیت محله محور بیان کرد: تولید امنیت یک محصول جمعی است که آحاد، مردم در آن نقش دارند لذا در این خصوص باید از ظرفیت مساجد، پایگاه‌ها و شوراها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در کشف مواد مخدر شهرستان رودسر وضعیت مطلوبی دارد، اضافه کرد: انتظار ما این است که این آمار به پایین‌ترین رقم برسد.

سردار حسن پور به کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲ تن ۶۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد و در بخش معتادان، خرده فروشان ۲۴ درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر حمایت همه جانبه پلیس از فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به مخلان نظم و امنیت عمومی هشدار داد و تصریح کرد: پلیس با افرادی که با اقدامات هنجار شکنانه، آرامش و امنیت مردم را به خطر بیاندازند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

لزوم افزایش نقش مردم در حوزه تولید و تأمین امنیت

حجت الاسلام تقی روحانی امام جمعه رودسر نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم افزایش نقش مردم در حوزه تولید و تأمین امنیت گفت: پلیس باید از نیروی‌های مردمی (بسیج، پایگاه‌ها) برای توسعه نظم و امنیت استفاده کند.

حجت السلام روحانی افزود: خط مقدم مبارزه با اشرار، جبهه ابتذال، اعتیاد در لباس‌های مختلف فراجا است.

وی با بیان اینکه دشمن از جنگ فیزیکی و درگیری نظامی با کشورمان مأیوس و ناامید شده است، بیان کرد: دشمن با راه اندازی جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی به دنبال آسیب زدن به باورهای دینی و سیاسی ملت است.