مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه منابع تأمین آب استان نیز از 123 میلیون مترمکعب به 143 میلیون مترمکعب افزایش یافت گفت:با تکمیل تصفیه خانه گیلان،نیاز آبی این استان تا 20 سال آینده تأمین خواهدشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان صبح امروز در جلسه شورای داری به اهم اقدامات آبفای گیلان در طی برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: جمعیت تحت پوشش خدمات آبرسانی این شرکت با 5٪ رشد طی این دوره از 94% به 99%رسید.

وی همچنین تصریح کرد: منابع تأمین آب استان نیز از 123 میلیون مترمکعب به 143 میلیون مترمکعب افزایش یافت و 99000 مترمکعب مخازن ذخیره در شهرهای مختلف استان ساخته شد که در این بخش با توجه به استانداردها، ارتقاء خوبی داشته است.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه شبکه های آب اجزاء مختلفی اعم از منابع تأمین، خطوط انتقال و شبکه توزیع دارد گفت: 277 کیلومتر شبکه توزیع آب در این بازه زمانی اصلاح و توسعه یافت و 90 هزار انشعاب جدید واگذار شد و 171 هزار خانوار از نعمت آب شرب بهداشتی برخوردار شدند.

 حسینی در ادامه افزود: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب نیز از 21.600 مترمکعب در شبانه روز به 112.420 مترمکعب در شبانه روز افزایش یافت و با توجه به اجرای طرحهای جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای مختلف استان این پروژه ها نیز با جدیت دنبال می شود.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به تفاوت نحوه تأمین آب در شهرهای استان خاطرنشان کرد: آب 10 شهر رشت ، خمام، انزلی، آستانه،بندرکیاشهر، سیاهکل، کومله، لنگرود،شلمان ، لاهیجان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تأمین می شود که در سال 97 فاز دوم این تصفیه خانه به بهر برداری خواهد رسید.

وی در ادامه یادآور شد: این پروژه به روش BOT با سرمایه گذاری 168 میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال اجراست که 3 مترمکعب در ثانیه به ظرفیت تولید این تصفیه خانه افزوده خواهد شد و طی 20 سال آینده مشکل تأمین آب استان مرتفع خواهد شد.