مونا افروفراخ می گوید آهنگ رشد جمعیت سالمند در استان طی سال های اخیر سرعت گرفته است و باید نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشیم.

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان  با اشاره به قرار گرفتن در هفته سالمند گفت: آهنگ رشد جمعیت سالمند در استان طی سال های اخیر سرعت گرفته است و باید نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشیم.

منا ابروفراخ بر اهمیت اتخاذ تدابیر ویژه برای حمایت از سالمندان تاکید کرد و افزود:  مناسب سازی فضای شهری و اماکن عمومی و اداری باید با جدیت دنبال شود.

وی همچنین توسعه کمی و کیفی خدمات پزشکی و مددکاری را حائز اهمیت خواند و بیان داشت: هم اکنون مراکز توانبخشی استان که به صورت خصوصی اداره می شوند خدمات خوبی به سالمندان ارائه می کنند.

ابروفراخ در پایان نقش فرهنگ سازی در تکریم سالمندان را یادآور شد و گفت: با گسترش فعالیت های آموزشی و حساس کردن جامعه نسبت به مراقبت از سالمندان می توان از بسیاری از هزینه های درمانی این افراد جلوگیری کرد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست استاندار گیلان و هیئت همراه با حضور در بخش های مختلف آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با اهداء شاخه های گل از افرادی که در این مرکز نگهداری می شوند عیادت کردند.