فرماندار رشت با تاکید بر لزوم توجه جدی به مقوله مناسب سازی در فضاهای اداری و عمومی، گفت: مناسب سازی به عنوان یک شاخص اصلی جهت ارزیابی سالانه مدیران شهرستان لحاظ می شود.

به گزارش ندای گیلان،مهندس علی فتح اللهی  در جلسه کارگروه مناسب سازی شهرستان رشت  که با حضور دکتر نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی استان گیلان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بهزیستی و تامین اجتماعی، اظهار داشت: جامعه ما جامعه ای دینی و مبتنی بر تعالیم الهی است و باید تمام تعاملات در چنین جامعه ای بر اساس این باور و در راستای رفع مشکلات پیش روی عموم مردم به ویژه افراد توانخواه باشد.

وی با تاکید بر لزوم  رعایت اصول مناسب سازی در تمامی برنامه ریزی ها و ضوابط شهرسازی، گفت: باید به شکرانه نعمت سلامتی که خداوند متعال به ما عطا فرموده است،  نسبت به افراد معلول در مقام عمل ادای دین نماییم و همه ما در قبال این قشر مسئول هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در اجرای پروژه های عمرانی باید مناسب سازی به عنوان یک وظیفه اداری، وجدانی و شرعی، افزود: ما باید زمینه ای را فراهم کنیم که اشخاص معلول در سطح معابر و ادارات با کمترین مشکلات مواجه باشند.

مهندس فتح اللهی با اشاره به لزوم توجه جدی ادارات شهرستان به مقوله مناسب سازی فضای اداری، گفت: مناسب سازی اداری به عنوان یک شاخص در ارزیابی سالانه ادارات لحاظ می شود.

وی همچنین افزایش میانگین سنی جمعیت ایران و استان گیلان و پیری جمعیت در آینده را از جمله تهدیدات در این زمینه دانست و خاطرنشان ساخت: باید از هم اکنون به طور جدی به دنبال مناسب سازی فضاهای عمومی و اداری برای استفاده سالمندان باشیم.