مدیر مجتمع دخانیات گیلان گفت:افزایش خط های تولید به ۲۰ عدد در سه ماه آینده در دستور کار مجتمع قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع دخانیات گیلان ظهر امروز دکتر سیاوش امینی در جلسه ای که با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و دکتر افضلی مدیرعامل شرکت دخانیات ایران و سایر مدیران صندوق بازنشستگی و شرکت دخانیات در محل مجتمع دخانیات گیلان برگزار گردید گفت: مجتمع دخانیات گیلان بزرگترین مجتمع تولیدی دخانیات در کشور است که اگر هر چالشی برای مجتمع گیلان به وجود آید می‌تواند یک چالش بزرگ برای شرکت دخانیات کشور باشد.
وی افزود؛ مجتمع دخانیات گیلان ۵ سالن دارد که قبلاً یک سالن مشارکتی با صد میلیارد تومان درآمد در این مجتمع قرار داشت که از آن گرفته شد.
دکتر امینی افزود؛ تنها کارخانه عمل آوری توتون در گیلان وجود دارد که تولید سیگارت نیز در دستور کار مجتمع گیلان قرار دارد.

وی بیان داشت؛ برای اولین بار علاوه بر غرب گیلان، شهرستان رودبار را بعنوان جنوب استان نیز زیر کشت بردیم که بیش از دو تن توتون از آنجا برداشت شد.
وی افزود؛ توتون میرجینیا بهترین نوع توتون است که در غرب گیلان کشت می شود.
دکتر امینی بیان داشت: در سال ۱۳۹۸ مجتمع دخانیات ۶درصد تولید کشور را انجام داد که در سه سال گذشته متاسفانه عدم توجه به نوسازی ماشین آلات و تعمیر نگهداری آن موجود رکود تولید گردید که با تزریق سرمایه این مهم محقق گردیده و به افزایش تولید ختم شد.
وی افزود؛ در حال حاضر با تولید دو میلیارد نخ سیگار در پنج ماهه اول سال ۶۰درصد تولید کشور را انجام پذیرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و دویست نخ بود افزایش محسوس صورت گرفت.

وی افزود: بهترین سالهای تولید در سالهای ۹۳ و ۹۴ صورت پذیرفت که در سال ۹۷ با افت تولید مواجه گشتیم که سپس در سال ۹۸ افزایش تولید در دستور کار قرار گرفت.

مدیر مجتمع دخانیات گیلان افزود؛ در حال حاضر ۸ دستگاه تولید مشغول به فعالیت می باشد که دو دستگاه دیگر نیز در حال تغییر سایز است.
وی گفت: ۳۰نفر از بازنشستگان به جهت آموزش به ۱۱۰نفر از نیروهای جدید در حال به فعالیت خواهند پرداخت، که افزایش خط های تولید به ۲۰ عدد در سه ماه آینده در دستور کار مجتمع قرار دارد.
وی گفت؛ علی رغم مشکلات ارزی هیچوقت خطوط دخانیات گیلان خاموش نشده و حتی در دوران کرونا مجتمع دخانیات گیلان در دو شیف کاری و با پرداخت اضافه کار به پرنسل با رعایت پروتکل های بهداشتی به تولید پرداخت.