در نخستین روز از هفته دولت 48 طرح آب و فاضلاب شهری با 320میلیارد ریال در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسیده است

به گزارش ندای گیلان از رشت، مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب شهری گیلان صبح امروز بیان کرد: در نخستین روز از هفته دولت 48 طرح آب و فاضلاب شهری با 320میلیارد ریال در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسیده است.

کاظم لطفی تصریح کرد: بزرگ‌ترین طرح افتتاحی آب و فاضلاب گیلان مربوط به تاسیسات فاضلاب منطقه غربی رشت با هزینه 220 میلیارد ریال افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب شهری گیلان خاطرنشان کرد: 190 هزار نفر از جمعیت شهر رشت با بهره‌برداری از طرح تاسیسات فاضلاب رشت در روستای سیاه اسطلخ زیر پوشش جمع‌آوری فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب شهری گیلان اظهار کرد: در هفته دولت تعداد 23 پروژه اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه آب در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی‌ظرفیت تلمبه‌خانه اصلی فاضلاب ناحیه‌غربی رشت را یک‌هزار و 400 لیتر بر ثانیه‌ خواند و خاطر نشان کرد: بهره‌برداری بخشی از شبکه فاضلاب احمدگوراب و نخودچر به همراه خط انتقال آن از طریق اعتبارات ملی انجام شده است.

وی اذعان‌داشت: اجرای ایستگاه پمپاژ و نصب‌پکیج فاضلاب‌مسکن‌مهر 900 واحدی‌آستارا، هوشمندسازی شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب رضوانشهر و آبرسانی به شهرهای سیاهکل، دیلمان، اطاقور، تالش و جیرنده از جمله پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب شهری گیلان به اشتغالزایی 173 نفر به طور موقت و پنج نفر به طور دائم با افتتاح پروژه‌های مذکور اشاره کرد و افزود: 99.8 درصد از شهرهای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه مرکز کنترل و مانیتورینگ شهرستان رشت تجهیز و راه‌اندازی شده است، گفت: هفته دولت جاری، معاونت بهره‌برداری و سیستم تله‌متری آب رودسر افتتاح می‌شود.