ندای گیلان: سه خانه بهداشت روستایی با حضور فرماندار صومعه سرا و دیگر روسای ادارات این شهرستان در روستای بهمبر به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای گیلان از صومعه سرا، عصر امروز بطور همزمان سه خانه بهداشت روستایی با حضور فرمانداراین شهرستان و دیگر روسای ادارات این شهرستان  در روستای بهمبر به بهره برداری رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان صومعه سرا نیز در این مراسم  با اشاره به عملکرد حوزه بهداشت و درمان شهرستان ، اظهار کرد: در سال گذشته و ماهه های نخست سال جاری فعالیت های خوبی در حوزه بهداشت و درمان صومعه سرا رخ داده است.
محسن حسین زاده به ساخت ، تعمیر و نوسازی مراکز بهداشتی در روستاهای 13 روستای صومعه سرا اشاره کرد و افزود: همچنین شاهد راه اندازی مرکز کوهورت که کی از علمی ترین مراکزدر کشور و استان بوده در شهرستان صومعه سرا بودیم.
وی با بیان اینکه یک مرکز آموزش بهورزی به عنوان قطب آموزش منطقه غرب گیلان نیز در صومعه سرا افتتاح شده است، گفت: این مرکز به عنوان یک دانشکده کوچک به آموزش و تربیت بهورزان شهرستان های غرب گیلان می پردازد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان صومعه سرا با اشاره به در دست ساخت بودن مرکز بهداشتی درمانی کسما به همت یکی از خیران شهرستان با سرمایه 500 میلیون ریالی، مجوز ساخت مرکز بهداشتی درمانی مرجقل و ساخت مرکز شماره دو شهرستان صومعه سرا نیز گرفته شده است.
وی به کسب رتبه اول از نظر بهداشت و درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان صومعه سرا در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: این موفقیت به دلیل وجود تعامل و همکاری مناسب بین مسئولان شهرستان کسب شده است.
حسین زاده با اشاره به کنلگ زنی کلینیک ویژه تخصصی صومعه سرا در زمینی به مساحت 18 هزار مترمربع در هفته آینده ، گفت: این مرکز در سال آـینده نیز مورد بهره برداری قرار میگیرد.
برای ساخت سه خانه بهداشت در روستاهای شهرستان صومعه سرا در مجموع 120 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و تعداد خانه های بهداشت با بهره برداری از این سه مرکز به 74 خانه بهداشت رسید.