رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اعزام کاروان شهرداری رشت به اربعین گفت: کل هزینه های اعزام ۱۶۰ نفر و خدمات ارائه شده ۲۰۰ میلیون تومان است. و این موازی کاری با موکب های دیگر نیست.

به گزارش ندای گیلان،رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به سالروز شهادت نوجوان شهید، حسین فهمیده، گفت: بفرموده حضرت امام (ره) شهدا بالاترین مقام و الگوی جامعه هستند و حسین فهمیده را قهرمان واقعی نامیدند.

محمد حسن عاقل منش، همچنین ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی را توسط دانشجویان و دانش آموزان میهن عزیزمان گرامی داشتند و از مردم خواستند در روز ۱۳ آبان مردم هرچه باشکوه تر در راهپیمایی و تجدید پیمانی دوباره با آرمان های انقلاب اسلامی دعوت حاضر شوند.

وی به مسایل بین المللی اشاره نمود و اقدامات و بی احترامی های رییس جمهور امریکا به مردم ایران بخصوص سپاه پاسداران را محکوم کرد و افزود: بخش عمده ای از سردمداران امریکا با ترامپ همراهی کردند و اطمینان دارم ملت غیور ایران اسلامی در راهپیمایی سیزده آبان پاسخ مناسبی به دولتمرد امریکایی می دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به  برپایی موکب کربلای شهردار رشت و اعزام جمعی از پرسنل و پاکبانان شهرداری رشت جهت خدمات دهی به زائرین امام حسین(ع) ابراز کرد: با وجود مشکلات مالی پیش روی شهرداری این نیرو ها بصورت داوطلبانه و خودجوش حضور خواهند داشت و هیچ گونه وجه و حق ماموریتی دریافت نخواهند کرد.

عاقل منش افزود: کل هزینه های اعزام ۱۶۰ نفر و خدمات ارائه شده ۲۰۰ میلیون تومان است. و این موازی کاری با موکب های دیگر نیست. همچنین هنرمندانی برای برگزاری تعزیه خوانی با موکب شهرداری همراه خواهند بود و در ایام مختلف نسبت به برپایی تعزیه و نمایش های آیینی اقدام می کنند. امیدو است حرکت این عزیزان بتواند ارادت قلبی مجموعه شورا، شهرداری و هنرمندان این شهر را به ساحت مقدس امام حسین (ع) نشان دهد.

 وی با اشاره به اینکه برای خدمت دهی به زوار مجوز رسمی از ستاد عتبات عالیات اخذ شده است، متذکر شد: کل افراد اعزامی ۱۶۰ نفر هستند که ۱۰۰ نفر نیروی خدماتی، ۱۰ نفر ارکان ستاد، ۱۵ نفر نیروهای فنی (آهنگر ، بنا ، برق کار و …) و ۳۵ نفر هنرمند و مستندساز هستند.
محمدحسن عاقل منش خاطر نشان کرد: با توجه به صرفه جویی و ابتکار عمل اعضای ستاد، کل هزینه کرد به ۲۰۰ میلیون تومان تقلیل پیدا کرد؛ ۷۰ میلیون غیر نقد و ۱۳۰ میلیون تومان نقدی است. و اگر قراربود ۱۶۰ نفر به صورت کاروان اعزام شوند و هیچگونه خدماتی ارائه نکنند به ازای هر نفر سفر بعلاوه پذیرایی یک میلیون و پانصد هزار تومان برای ۱۶۰ نفر اعزامی بالغ بر دویست و چهل میلیون تومان هزینه داشت که امروز کل هزینه ها با ارائه خدمات ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت همچنین گفت: بیشتر هزینه های انجام شده به غیر از ایاب و ذهاب و پذیرایی،  قابل استفاده در سالهای آینده است و از اقلامی مثل چادر، زیرانداز، پتو، دستگاه دوار نانوایی و… می توان در ستاد بحران شهرداری نیز استفاده کرد.