دلخوش اطاعت از رهبری، تعادل و تعامل در چارچوب با جهان را سه اولویت مهم برای کشور برشمرد و تأکید کرد: امروز اگر ملت ایران در مقابل استکبار، استکبار ستیزی دارند به این دلیل بوده که آنها هنوز دست از دشمنی خود برنداشته اند.

به گزارش ندای گیلان از صومعه سرا،سید کاظم دلخوش صبح پنج شنبه در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان شهرستان صومعه سرا اطاعت از رهبری، تعادل و تعامل در چارچوب با جهان را سه اولویت مهم برای کشور برشمرد و تأکید کرد: امروز اگر ملت ایران در مقابل استکبار، استکبار ستیزی دارند به این دلیل بوده که آنها هنوز دست از دشمنی خود برنداشته اند.

وی با بیان اینکه ملت ایران به دنبال استفاده از توانایی، استعداد و پتانسیل های غنی کشور در جهت ایجاد آرامش و آسایش اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بودند، خاطرنشان کرد: دخالت کشورهای بیگانه به ویژه آمریکا و انگلستان مانعی برسر راه مردم برای رسیدن به خواسته های به حقشان بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی خواص داخلی نیز با این سوال همراه شده و ادعا می کنند اگر به دنبال ایجاد ارتباط با آمریکا هستیم باید این شعار را حذف کنیم، افزود: آمریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را به عنوان ژاندارم منطقه انتخاب کرده و اجازه حضور در عرصه های سیاسی، اقتصادی، تولیدی را نمی داد.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نا امنی های اجتماعی، مالی، اقتصادی و…حاکم بر ایران در قبل از انقلاب  اسلامی، گفت: جرقه های انقلاب اسلامی توسط همین مردم مظلوم و ستمدیده زده شد.

 

دلخوش دفاع از حقوق مردم را خواسته اصلی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: اگر آمریکا به دنبال ایجاد ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است باید در ابتدا رفتار خود را نسبت به ملت و دولت ایران تغییر دهد چیزی که بارها صحبت آن شده ولی خبری از عملی کردن آن نبوده است.

وی به تحریم و فشارهای استکبار جهانی بعداز انقلاب اسلامی در عرصه ها فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، فکری و علمی اشاره کرد و یادآورشد: امروز همگان شاهد هستند که آمریکا به دلایل مختلف ایران را تحریم و تحت فشار قرار می دهد.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدای هشت سال دفاع مقدس همانند شهید فهمیده، گفت: ملت ایران دارای فرهنگ غنی شهادت، ایثار و از خودگذشتگی است که در هیچ جای جهان چنین فرهنگی غنی ای دیده نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مشروعیت نظام اسلامی ایران برگرفته از رهبری دینی آگاه و مقبولیت در میان آحاد جامعه است، اظهار کرد: علت اصلی شکست انقلاب های چند ساله اخیر در کشورهای منطقه نداشتن این مشروعیت و مقبولیت و به ویژه رهبری آگاه است.

دلخوش همچنین به تشکیل و ایجاد گروه های تکفیری به ویژه داعش اشاره و تأکید کرد: داعش با ۲۰۰ هزار نفر در انگلیس و تحت آموزش های نظامی آمریکا تشکیل و به کشورهای منطقه اعزام شد.

وی هدف اصلی تشکیل این گروه تند رو غیرمسلمان را، تخریب چهره اسلام در جهان و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: داعش، کفاری در لباس مسلمان هستند که حتی به غیر مسلمان ها نیز رحم نمی کنند.

به گفته این مسئول امنیت امروز جامعه و کشور با وجود شرایط بد منطقه مرهون رشادت، از خودگذشتگی شهدای مدافع حرم، سرداران و بزرگان نظامی و انتظامی ایران بوده که به عنوان نیروهای داوطلب در مناطق عملیاتی سوریه و عراق شرکت و با گروه های ترویست و استکبار جهانی مقابله می کنند.

وی با بیان اینکه دفاع از حقوق ملت در عرصه های داخلی و بین المللی وظیفه همه مسئولان است، هرگونه کم کاری، کوتاهی و بازیگری سیاسی را خیانت به ملت و نظام مقدس اسلامی دانست و اظهار کرد: امروز دغدغه رهبری رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است که باید با تلاش و بهره گیری مناسب از پتانسیل های کشور آن را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه منشأ همه این درگیری ها آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و عمال آنها در منطقه همانند عربستان است، گفت: نشست و مذاکرات مربوط به برجام و نتایج بعداز آن نشان می دهد که آمریکا هیچگاه خوی وحشی گری خود را از دست نداده و نسبت به ملت و دولت ایران تغییر رویه نمی دهد.