طی 7 ماهه سالجاری ۳۰۷ هزار و ۳۴۹ واقعه ازدواج و ۹۹ هزار و ۶۷۹ طلاق به ثبت رسیده است و نام های مذهبی پیشتازی بیشتری داشته اند که می تواند نشان دهنده کاهش تمایل خانواده های غیر مذهبی به فرزندآوری به نسبت گذشته باشد.

به گزارش ندای گیلان،معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال آمار وقایع حیاتی ۴ گانه در سال ۹۹ را اعلام کرد.

سیف الله ابوترابی به آخرین آمار حیاتی چهارگانه اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماهه امسال ۸۵۳ هزار و ۸۴ واقعه ولادت به ثبت رسیده، همچنین طی همین مدت ۳۹۷ هزار و ۵۰۱ واقعه وفات نیز ثبت شده است.

وی به آمار هفت ماهه ازدواج و طلاق نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۳۰۷ هزار و ۳۴۹ واقعه ازدواج و ۹۹ هزار و ۶۷۹ طلاق به ثبت رسیده است.

ابوترابی تصریح کرد: از میان ولادت‌های ثبت شده ۱۲ هزار و ۷۹۹ مورد مربوط به دوقلوزایی، ۳۸۰ مورد سه قلو، ۱۱ مورد چهارقلو و یک مورد نیز ۵ قلوزایی ثبت شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص محبوب ترین نام‌های پسران طی ۹ ماهه امسال اظهارداشت: امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، آراد، آریا، سامیار و امیرعباس ۱۰ به ترتیب ۱۰ اسم برتر پسران بوده اند.

ابوترابی در مورد فراوانی نام‌های دختران نیز گفت: نام‌های فاطمه، زهرا، رستا، حلما، زینب، آوا، مرسانا، یسنا، ریحانه و نازنین زهرا نیز به ترتیب ۱۰ اسم پرطرفدار دختران طی ۹ ماهه امسال بوده اند.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال در خصوص صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی نیز گفت: پس از اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، تاکنون ۱۱۵ شناسنامه صادر شده است.