جلسه شورای فرهنگ عمومی اسالم صبح امروز به ریاست امام جمعه اسالم برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از تالش،حجت الاسلام و المسلمین جدائی امام جمعه اسالم و رییس شورای فرهنگ عمومی بخش اسالم ، در شورای فرهنگی این بخش اظهار کرد: ریشه بسیاری از مشکلات کشور و شهرمان از اعتیاد ناشی میشود.
وی افزود:ما دردی به نام فقر داریم که بخش مهمی از آن به خاطر اعتیاد است ، ما با مصبیتی به نام طلاق درگیر هستیم که در بسیاری از موارد ناشی از اعتیاد است ، ما معضلی به نام جرایم عمومی و اجتماعی داریم که بسیاری از آن ها ، ریشه در اعتیاد دارد.

جدائی با ببان اینکه،یکی از علت ها خلوت بودن مساجد و کم شدن معنویت در جامعه ، ناشی از اعتیاد است بیان داشت:یکسری از فسادهای اجتماعی ما نیز از اعتیاد ناشی می شود، البته این مشکل فقط شهر ما نیست بلکه یک معضل کشوری است و بالاخره ما باید از یک جا کار را شروع کنیم.
امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه،مدارس نیز در این زمینه نقش کلیدی و حیاتی دارند گفت: باید از ظرفیت مدارس برای مبارزه با اعتیاد استفاده کنیم.
در ادامه این جلسه بخشدار اسالم طی سخنانی در خصوص مبارزه با اعتیاد و فرهنگ سازی برای حفظ جوانان از گرایش به مواد مخدر واعتیاد گفت:باید برای دانش آموزان از طریق برگزاری همایش ها و جلسات آموزشی با حضور کارشناسان خبره در این امر روشنگری نماییم.

درمانی افزود:دستگاه های اجرایی بخش همه باید در این خصوص کمک نمایند و حدالمقدور در سربرگ های اداری خود جملاتی را با مزمون اعتیاد قید نمایند تا فرهنگ سازی شود.
وی در ادامه صحبت های خود گفت: انشا.. با کمک همدیگر در اولین فرصت همایش آسیب شناسی و مبارزه با اعتیاد را در بخش برای نوجوانان و جوانان علی الخصوص دانش آموزان با همکاری تمام دستگاه های اجرایی و دفتر امام جمعه محترم اسالم برنامه ریزی و برگزار خواهیم.