چند درصد زنان تحصیلکرده گیلان بیکار هستند؟!/ کار انتخاب ریاست شورای شهرستان به قرعه کشید/فریاد مظلومیت تالش را در مجلس طنین انداز خواهم کرد/حمایت مادی و معنوی عضو سابق شورا از یک کاندیدای نظام مهندسی

به گزارش نداي گيلان:

حمایت مادی و معنوی عضو سابق شورای شهر رشت از یک کاندیدای نظام مهندسی 

 

تا شانزدهم مهر ماه , روز برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان گیلان زمان زیادی باقی نمانده است و بر این اساس فعالیت های انتخاباتی کاندیدا با قدرت ادامه دارد.مشاهدات خبرنگار دیارمیرزا حاکی از این است که یکی از اعضای سابق شورای رشت این روزها حمایت های مادی و معنوی زیادی از شوهر همکار سابق شورایی خود که امسال در انتخابات نامزد شده انجام داده و در یکی از خیابان های رشت دفتری را در اختیار او قرار داده است. ناگفته نماند این عضو سابق شورا تلاش بسیار زیادی برای تاثیرگزاری در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر رشت داشت که بخشی از تلاش های او ناکام ماند و سرانجام به دلیل همین ناکامی دست به اقدامات ایذایی علیه یکی دیگر از اعضای شورای شهر زد.

چند درصد زنان تحصیلکرده گیلان بیکار هستند؟!

13940707000842_PhotoA-300x225

به گزارش فارس, فاطمه رفیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در جمع اعضای کانون بانوان بازرگان گیلان از کاهش میزان مشارکت بانوان در عرصه‌های اقتصادی خبر داد و گفت: طبق آخرین آمار میزان مشارکت زنان در امور فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری کاهش یافته‌است. رفیعی با بیان اینکه بیکاری زنان تحصیلکرده مهم‌ترین مشکل بانوان گیلان است، تصریح کرد: گیلان از حیث جمعیت زنان دارای آمار خوبی است اما به لحاظ اشتغال آمار زنان تحصیلکرده بیکار بالاست. رفیعی با اشاره به اینکه بیکاری بانوان آسیب‌های اجتماعی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد اما آمار بیکاری بانوان در گیلان بیشتر است. وی، ۴۶.۷۷ درصد زنان تحصیل‌کرده در کشور را بیکار خواند و گفت: این آمار در گیلان ۳۸.۷۵ درصد زنان را در بر می‌گیرد که سواد عالیه دارند اما نتوانسته‌اند مشغول به‌کار شوند. این مسئول، وضعیت بیکاری زنان گیلان نسبت به مردان را نامطلوب دانست و یادآور شد: باید حرکت جدیدی برای زنان گیلانی ایجاد شود. وی با بیان اینکه برطرف شدن معضل بیکاری توسط دولت امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: سال‌های متمادی اولویت نخست گیلان کشاورزی بود که اکنون به صنعت و گردشگری معطوف می‌کنند.

کار انتخاب ریاست شورای شهرستان به قرعه کشید

گیل نگاه نوشت: انتخابات شورای شهرستان تالش با رقابت نفس گیر و سایه به سایه دو تن از اعضای این شورا برگزار شد. فرهاد حیدرنیا از شورای شهر چوبر و طالب طالبی شکردشت از شورای شهر تالش کاندیداهای این دوره بودند که هر دو با کسب چهار رای رقابت خود را به پایان بردند. در این مرحله براساس آیین نامه انتخابات داخلی شوراها، طالبی به قید قرعه رییس این شورا شد. چراغی، یاورپور و نعمتی  نیز به عنوان نایب رییس، سخنگو و منشی این شورا انتخاب شدند.

روزی که لاهیجان «ونیز» شد

سوم مهر سه سال قبل بود که باران شدیدی در شهر لاهیجان و روستاهای اطراف باریدن گرفت و دیری نپائید تا این باران سیلی را در خیابان های این شهر رقم زند تا نصف باران یکساله این شهر بارانی در عرض پنج ساعت باریدن گیرد. به گزارش «لاهیجان»، بارش باران که از نیمه های شب گذشته شروع شده به حدی بود که در آغازین ساعات روز، برخی از خیابان های شهر به همراه خانه های شهروندان دچار آبگرفتگی شد. حضور نیروهای هلال احمر و بسیج برای کمک به مردم و خانه هایی که دچار آبگرفتگی شده بودند هیچگاه از خاطره تاریخی مردم لاهیجان بیرون نخواهد رفت. آبگرفتگی خانه ها در خیابان های کاشف شرقی، تربیت، کیاموسوی،قیام و کوچه های منتهی به این خیابان ها به حدی بود که رفت و آمد خودروها نیز به کندی صورت می گرفت. به گفته کارشناسان هواشناسی، این بارندگی شدید معادل نیمی از بارندگی سالانه این شهرستان بودکه در عرض پنج ساعت، لاهیجان با ۱۴۵ میلی متر بارندگی، پرباران ترین شهر کشور اعلام شد.

IF IF IF IF

فریاد مظلومیت تالش را در مجلس طنین انداز خواهم کرد

ماسال فردا نوشت:حسین نیرومند کاندیدای این دوره از انتخابات مجلس تالش در جلسه ای بی سابقه در رضوانشهر که با حضور تعداد زیاد مردم همراه بود  گفت «فریاد مظلومیت تالش را به گوش همگان خواهند رساند.» این کاندیدای مجلس تالش در ادامه گفت”برای خدمت کردن آمده است و میداند که برای مردم تالش خدمت کردن، جهاد فی سبیل الله است. نیرومند در ادامه و با اشاره با مشکلات اقتصادی منطقه تالش گفت« در تالش خانواده ای هست که حتی نان را به صورت قسطی تهیه می کندو پدر خانواده  کارت یارانه خود را برای دریافت نان شب گروه گذاشته است.» این نامزد انتخاباتی حوزه ی تالش گفت:« به خوبی از منابع عظیم تالش باخبر است و مشکلاتی از این دست به هیچ وجه حق مردم این منطقه نیست و آدمی نیست که بتواند نسبت به این موضوعات بی توجه باشد.» نیرومند در ادامه و در خصوص دلایل ورود خود به انتخابات گفت:شاید خیلی ها با خود بگویند مگر نیرومند چه ویزه گیهایی دارد که برای نمایندگی تالش آمده است؟ در پاسخ به این عزیزان باید بگویم” قبل از ورود بارها و بارها این را از خود پرسیده ام و با خدای خودم خلوت کرده ام. با خود گفته ام آیا نیرومند می تواند حق مظلوم را بگیرد؟! آیا میتواند به داد جوان  تحصیلکرده ای که دارد در رستورانهای تالش ظرف می شوید برسد؟ مردم تالش این خبر خوب را باید به شما بدهم؛ نیرومند برای گرفتن حق شما توانمند است.” این نامزد انتخابتی در ادامه گفت:«به امید خدا در اولین نطقی که در مجلس خواهم داشت، فریاد مظلومیت تالش را صحن مجلس طنین انداز خواهم کرد.» نیرومند در ادامه خطاب به مردم گفت: از ۱۸ سالگی حقوق خوانده و در ۲۳ سالگی قاضی دادگستری بوده است و  به خوبی می داند برای گرفتن حق باید چکار کند. این کاندیدای این دوره ی مجلس تالش در ادامه گفت « نیرومند شجاعت بی نظیری دارد و تا پای جان به عهدی که با مردم بسته است پایبند خواهد بود.» نیرومند در ادامه و در خصوص محرویتهای شهرستان های تالش گفت «مردم عزیز؛ سی و هفت سال از انقلاب اسلامی ما گذشته است ، هنوز روستایی در رضوانشهر وجود دارد که گاز ندارد! نماینده می گوید اینجا را گاز رسانی کنید ، به ایشان می گویند نمی شود و دیگر خدا حافظ! و متاسفانه ایشان با این جواب قانع می شود! نیرومند اینگونه نخواهد بود، وزیر را خواهد خواست و ول کن مجرا نخواهد بود.» وی همچین عملکرد نمایندگان دوره های قبل مجلس تالش را مورد نقد قرار داد و گفت :مردم تالش ، ده دوره از مجلس گذشته است باید از شما بپرسم نمایندگان محترم ما چند بار یک وزیر را خواسته اند!؟ به نظر یا نمی دانستند این حق یک نماینده است و  یا اینکه متاسفانه این کار را نکرده اند! نیرومند همیچنین در پایان از مردم خواست تا منتظر برنامه هایی که در آخرین هفته فعالیتهای انتخاباتی منتشر خواهد کرد باشند.

niromand-ponel-mehr2-300x225