روز گذشته استوری توهین آمیز «علی صبوری» برنده سری دوم استندآپ کمدی برنامه خندوانه به مخاطبانش در اینستاگرام خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و واکنش هایی را هم در پی داشت.

به گزارش ندای گیلان،حواشی فضای مجازی در بسته ای گردآوری شده است:

 

حذف درست نام شاعر از کتاب درسی

هرچند از ابتدای سال تحصیلی تاکنون شاهد تغییرات و دست کاری های زیادی در کتاب های درسی بوده ایم که از دست کاری در متن داستان تا حذف شعر و مقبره کوروش در آن دیده می شد با این حال به تازگی اعلام شده که نام «مولانا» هم از کتاب فارسی پایه نهم حذف شده و به جای آن شاعری چنین گفته آمده است. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که نام مولانا به درستی از شعری در کتاب پایه نهم حذف شده است. هرچند مولانا شعری با مضمون «انتخاب یار بد» در مثنوی معنوی دارد اما شاعر این شعرکه  در کتاب آمده مولانا نیست. گفته می شود که پیش از این هم برخی از پژوهشگران ادبی به انتساب این شعر به مولانا اعتراض کرده بودند. کاربری نوشت: «کاش نام شاعر اصلی این شعر رو پیدا می کردند و اسم شاعر اصلیش رو می زدن.»

مرزبانان در برف

در این روزها که شاهد بارش ها در برخی از شهرهای کشورمان هستیم تصاویری از مرزبانان در برف و سرما منتشر شد که نشان داد مرزبانان در حفاظت و حراست از کیان جمهوری اسلامی و برقراری امنیت در مرزهای جغرافیایی در گرمای تابستان و سرمای زمستان آماده و هوشیار در دفاع از مرزهای کشور هستند و کاربران زیادی به این تصاویر واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «واقعا مدیون مرزبانان عزیزی هستیم که با جون و دل در گرما و سرما از مملکت مون مراقبت می کنن تا هیچ دشمنی جرئت دست درازی به خاک کشورمون رو نداشته باشه.» کاربر دیگری هم نوشت: «هرچند روزهای سختی رو در سرما این مرزبان ها تحمل می کنن ولی در آینده این روزها از بهترین روزهای عمرشون خواهد شد.» کاربری هم نوشت: «اگه از کولبرهایی که توی سرما گیر می کنن

می گید از این عزیزان هم که به خاطر امنیت ما توی این سرما هستن باید بگیم.»
رفتار تتلویی صبوری!

روز گذشته استوری توهین آمیز «علی صبوری» برنده سری دوم استندآپ کمدی برنامه خندوانه به مخاطبانش در اینستاگرام خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و واکنش هایی را هم در پی داشت. او در بخشی از این استوری خطاب به دنبال کننده هایش نوشته: «بی لیاقت‌ها ، به درک، ای کاش خیلیاتون مثل اون تعداد کم باشعور بودین که حمایت می کنن…» این در حالی است که پیش از این خود صبوری گفته بود: «به تلویزیون یک تعهد حرفه ای ۱۰ ساله داده ام که همه کارهایم تا ۱۰ سال آینده با اجازه مدیران سازمان باشد.» حالا بسیاری از کاربران نوشته اند که آیا این قرارداد همچنان پابرجاست یا فقط یک ترفند تبلیغاتی بود؟ و آیا مدیران صداوسیما از این توهین‌های علی صبوری در اینستاگرام اطلاع دارند؟ به هرحال این استوری باعث شده بسیاری این رفتار علی صبوری را مشابه رفتار تتلو که به مخاطبانش توهین می کند بدانند.

وداع با توقیف موتور

گفته های رئیس پلیس راهور تهران در خصوص مجازات‌های جایگزین به جای توقیف و انتقال موتورسیکلت به پارکینگ خیلی زود در فضای مجازی بازنشر  شد و بازتاب زیادی پیدا کرد.  سردار محمدحسین حمیدی گفته: «موتورسواری که ۵ جریمه ممنوعه را مرتکب شود، موتورش «همان‌جا» توقیف می‌شود و خودش باید کاور پلیس را بپوشد و ۲ تا ۱۲ ساعت با کمک به پلیس سر چهارراه‌ها انجام وظیفه کند.» او همچنین گفته در صورتی که موتورسوار حاضر به انجام این کار نباشد موتورش به پارکینگ منتقل می‌شود. کاربری نوشت: «هرچند این کار خوبه ولی ممکنه فردی که قراره ۱۲ ساعت همیار پلیس باشه وجهه پلیس رو مخدوش کنه.» کاربر دیگری به طنز نوشت: «کاش رئیس پلیس می گفت کدوم تخلفات ۱۲ ساعت جریمه داره که ما همونا رو بیشتر انجام بدیم تا کمک بیشتری به پلیس کرده باشیم!»