مهندس سیف‌اله آقابیگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به اینکه شرایط جوی مناسبی داریم و همچنین اکثر زمین‌های کشاورزی خصوصاً در حوضه آبریز سد سفیدرود آماده هستند براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، از ساعت 12 شب چهارشنبه آب از سد سفیدرود رهاسازی شده و از صبح روز پنجشنبه در کانال‌های آب جریان پیدا می‌کند.

ندای گیلان:مهندس سیف‌اله آقابیگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به اینکه شرایط جوی مناسبی داریم و همچنین اکثر زمین‌های کشاورزی خصوصاً در حوضه آبریز سد سفیدرود آماده هستند براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، از ساعت 12 شب چهارشنبه آب از سد سفیدرود رهاسازی شده و از صبح روز پنجشنبه در کانال‌های آب جریان پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: نظر به اینکه حجم قابل توجهی از آبگذاری در رهاسازی صورت می‌گیرد بسته به شرایط دور یا نزدیکی اراضی نسبت به کانال‌ها، تمام مناطق مستمراً از آب سد بهره‌مند می‌شوند و کشاورزان عزیز با رعایت تقویم زراعی و آماده کردن زمین‌ها برای کشت مطمئن باشند آب به اندازه کافی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: با عنایت به اینکه امسال، سالی خاص است و خوشبختانه کشاورزان عزیز هم همراه و یاور مجموعه آب استان هستند انتظار می‌رود از آب در مزارع استفاده به هنگام و حداکثری را کرده و از فرصت پیش رو استفاده بهینه کنند. ضمناً چون آب قابل ملاحظه‌ای در کانال‌ها قرار می‌گیرد از همه مسافران و هم استانی‌ها، روستائیان و کشاورزان خواستاریم تا نهایت مراقبت و ایمنی را داشته و از حریم و بستر رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و تأسیسات آبی دوری کرده تا از هرگونه حادثه ناخوشایند و غیر مترقبه جلوگیری شود.