در مجموع از ابتدای سالجاری تاکنون 37 نفر متخلف 36مورد تخلف زیست محیطی در گیلان انجام داده‌اند که برای آنها پرونده تشکیل شده و به مقامات قضایی فرستاده شده است.

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ساخت سفره‌خانه‌های غیرمجاز به مساحت 171هزار و 267مترمربع در قلعه‌رودخان خبرداد.

قربانعلی محمدپور ، از صید هفتصد و 72قطعه ماهی غیرمجاز در فرودین ماه سالجاری خبر داد و گفت:این ماهیان شامل کولی،ماهی‌سفید،کپورمحلی و سوف هستند.

وی اضافه کرد:در ده مورد نیز از شروع شکار و صید غیرمجاز جلوگیری شد.

محمدپور با بیان اینکه در این مدت 690 مورد ادوات و وسایل غیر مجاز کشف شده است،خاطرنشان‌کرد: 501 رشته تور زیرآبی،13دستگاه خرچنگ دام،2 رشته تور زنده‌گیری پرندگان،6فروند قایق‌پارویی ،59رشته تور سالیک،7حلقه تور صیادی و…شامل این ادوات بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده 4 مورد تخلیه ضایعات سبزی در حاشیه راهها خبر داد و گفت:برداشت 32 مترمکعب شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان از دیگر تخریب های زیست محیطی استان است که از ابتدای سالجاری تاکنون رخ داده است.

وی تصریح کرد:در مجموع از ابتدای سالجاری تاکنون 37 نفر متخلف 36مورد تخلف زیست محیطی در گیلان انجام داده‌اند که برای آنها پرونده تشکیل شده و به مقامات قضایی فرستاده شده است.

محمدپور با اشاره به اینکه از 36مورد تخلف 17مورد مختومه اعلام شده است و یک مورد محکوم شد،افزود18:پرونده باقی‌مانده هم اکنون درجریان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ساخت سفره خانه‌ها در قلعه‌رودخان به مساخت 171هزار و 267 مترمربع خبرداد و گفت: خودداری ازتحویل اراضی طرح صدف لوندویل و تصرف اراضی پناهگاه لوندویل از دیگر چالش های زیست محیطی این اداره کل در استان است.