علوی با ذکر این موضوع که در گذشته برنامه ریزی مدونی پیش روی شهرداری در زمینه ارائه خدمات و انجام پروژه ها و طرح های کلان وجود نداشت، ابراز داشت: عدم وجود نقشه راه با اولویت پیگیری طرح های کلان نقص بزرگی برای مجموعه مدیریت شهری و سیاست گذاری جهت هزینه کرد محسوب میشد.

به گزارش ندای گیلان، رییس شورای شهر رشت، تعیین الگو و پیاده سازی یک برنامه اجرایی را نیاز مبرم در راستای ایجاد شهر “ایده آل” دانست و ادامه داد: تدوین نقشه مهندسی فرهنگی برای شهری با سابقه و قدمت فرهنگی قابل توجه میتواند گامی موثر در راستای حفظ تاریخ و انتقال این فرهنگ غنی از گذشته به نسل های آینده باشد.

سید امیرحسین علوی در خصوص اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر با توجه به بودجه شهرداری ابراز داشت بنا به اولویت نیازمندی های محلات شهر پروژه های مد نظر در حال اجرا میباشد و لیکن مدیریت شهری با پرهیز از روند غلط و هزینه ساز گذشته در برگزاری مراسم افتتاح پروژه های کوچکی همچون یک پل عابر پیاده، در حال حاضر تمرکز مدیریت شهری را در تامین اعتبار جهت رسیدگی به مسائل کلانی همچون بازگشایی مسیرها و حل معضل ترافیک شهر و شهروندان دانست.
رییس شورای اسلامی شهر با ذکر این مطلب که آسفالت شهر به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد، اظهار داشت: یقینا متخصصین مشاور شورای شهر بارها بر این موضوع تاکید داشته اند که معابر شهر باید به صورت کلی دوباره آسفالت گردد اما عدم وجود منابع را تنها مشکل موجود در این حوزه دانست و از پیگیری ها در این خصوص خبرداد.
وی افزود: ایجاد تحول در ارائه خدمات اداری به شهروندان با ایجاد خدمت الکترونیک و لزوم تکریم ارباب رجوع در مجموعه شهرداری رشت به عنوان یکی از بندهای طرح شفاف سازی در دست پیگیری است که قطعا با بررسی های صورت گرفته بزودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.