بدهی مالیاتی صنایع چوب اسالم اخیرا موجب ممنوع الخروجی و معامله ای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره سابق این شرکت شده است

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از تالش، این شهرستان دارای سه شرکت بزرگ در حوزه تولید و صنعت که زیر مجموعه هلدینگ های شستا در سازمان تامین اجتماعی قرار دارند است که از جمله آن می توان به چوکا،صنایع چوب اسالم و شرکت شفارود اشاره کرد.
این شرکتها که سالیان گذشته علاوه بر تولید و رونق اقتصادی، یک قطب مهم باری ایجاد اشتغال در گیلان و منطقه تالش بوده اند هم اکنون با ویرانی ها و مشکلات آوار شده زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

از تعدیل نیروی کار تا عدم پرداخت حقوق و مطالبات کارگران و همچنین توقف تولید و بهره گیری از ظرفیت بسیار پایین این مجموعه ها که بگذریم بدهی میلیاردری مالیاتی و همچنین مدیران پروازی تحمیل شده بر این مجموعه ها نفس های تولید و اشتغال را در یکی از مساعدترین مناطق شمال کشور به شماره انداخته است.

در حالی که انتظار می رفت نماینده شهرستان  در جهت رفع مشکلات این مجموعه های مهم گام بردارد تا جوانان و مردم منطقه دوباره از ظرفیت اشتغالزایی این شرکت ها بهره مند شوند، عدم پیگیری و مدیریت صحیح در این شهرستان نه تنها گره ای از مشکلات این مجموعه ها باز نکرد ،بلکه حملات شخصی نماینده شهرستانهای مذکور به مدیران دولتی از جمله رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و جهت گیری های سیاسی و جناحی در تقابل با استاندار و مجموعه مدیران استان موجب روی زمین ماندن مطالبات مردم شهرستان های پر ظرفیت تالش،رضوانشهر و ماسال شده است که نتیجه ای جز متضرر شدن جوانان این شهرستان ها و مغفول ماندن توجه به رونق  تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی نداشته است.

از سوی دیگر بدهی مالیاتی صنایع چوب اسالم اخیرا موجب ممنوع الخروجی و معامله ای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره سابق این شرکت شده است. در اقدامی تامل برانگیز هلدینگ صنایع عمومی تامین شستا به جای حذف نام آنان در سالهای اخیر همچنان با نام آنان در هیات مدیره شرکت های زیر مجموعه پوششی امن برای افراد و اعضای جدید هیات مدیره و مدیران عامل ایجاد کرده است تا هر اتفاقی از جمله اتفاق اخیر دامن مدیران فعلی را نگرفته و مدیران غیربومی و خودی های پروازی در شرکت های بی جان تالش حکمرانی کنند و در آخر کارگر زحمتکش تالشی در تامین هزینه های اولیه زندگی خود بماند.