سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از ابلاغ اعتبار 2036 میلیارد ریالی برای راه های روستایی و3277 میلیارد ریالی برای آب روستایی در گیلان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،شراره کاوسی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس تعهد سازمان در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اعتبارات مربوط به تملک دارایی، سه درصد نفت و گاز و اعتبارات توازن به تفکیک ۱۷ شهرستان ابلاغ اعتبار شد، ادامه داد: ۱۷ کمیته برنامه ریزی نیز در این شهرستان ها تشکیل و موارد مربوطه پس از بررسی و تطبیق با بندهای قانونی مورد تصویب قرار گرفت.


کاوسی با تاکید براینکه سال گذشته یکی از اقداماتی که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان انجام شد این بود که در زمان عقد موافقت نامه اصلاحات لازم در خصوص موارد مندرج در موافقت نامه ها صورت گرفت و اصلاح مجدد موافقت نامه ها به حداقل رسید، در مورد شاخص و روش توزیع اعتبارات راه و آب روستایی استان گفت: در توزیع اعتبار مربوط به راه روستایی از دو متغیر طول راه های روستایی فاقد آسفالت(خاکی و شوسه) و راه های روستایی آسفالته شهرستان استفاده شده است.
وی اعتبار ابلاغی مربوط به راه روستایی را مبلغ ۲۰۳۶ میلیارد ریال اعلام کرد.


سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان همچنین در مورد توزیع اعتبار مربوط به آب روستایی گفت: در این بخش از دو متغیر جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار برخوردار سطح ۲ و جمعیت ساکن درروستاهای غیر برخوردار(تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند) استفاده شده است.


وی اعتبار ابلاغی مربوط به آب روستایی استان را نیز مبلغ  ۳۲۷۷  میلیارد ریال عنوان کرد.


کاوسی با اشاره به اینکه الان زمان تهیه لایحه ۱۴۰۰ است، گفت: هر اتفاقی که در لایحه  و قانون ۱۴۰۰ شکل بگیرد از الان باید به فکر باشیم و تا ۱۰ روز آینده فرصت داریم، افزود: طرح های پیوست قانون برای استان بسیار مهم است و پیشنهاد می شود که مدیران محترم استان در مورد ظرفیت های ۱۴۰۰ استان و همچنین ضرورت افزایش اعتباری که برای طرح های مد نظر لازم است صورت بگیرد ابتدا در وزارتخانه مربوطه و سپس در سازمان مدیریت استان و سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری کنند چون پس از تدوین و تصویب لایحه، کار سخت می شود.


وی در بخشی دیگر تاکید کرد: با توجه به شرایط تورمی، هر روز تاخیر در اجرای پروژه ها و جذب منابع موجب کاهش ارزش کلی پروژه می شود.