مدیرکل صمت گیلان، از اختصاص ۵۳۶ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ برای توسعه و تکمیل واحد‌های صنعتی، طرح‌های نیمه تمام و شرکت‌های دانش بنیان استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، تیمور پورحیدری گفت : نرخ بهره تسهیلات تبصره ۱۸ برای مناطق برخوردار برای سرمایه در گردش ۲۲ درصد، ایجاد واحد تولیدی ۱۹ درصد و در مناطق محروم در قالب سرمایه در گردش با سود ۱۸ درصد و برای ایجاد واحد تولیدی ۱۶ درصد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از اعطای تسهیلات برای تامین مالی طرح‌های پیشران نیمه تمام با پیشرفت بالای ۷۰ درصد خبر داد و گفت : تسهیلات «نهضت احیا» به مبلغ ۷۱۰ میلیارد ریال برای احیای واحد‌های راکد، نیمه فعال و فعال زیر ظرفیت اسمی و همچنین دیگر واحد‌های تولیدی برای رسیدن به حداکثر ظرفیت تولیدی اعطا می‌شود.

به گفته پورحیدری ، نرخ بهره تسهیلات نهضت احیا برای مناطق برخوردار و محروم و کم برخوردار به عنوان سرمایه در گردش، ۱۲ درصد و برای راه اندازی واحد تولیدی ۱۰ درصد است.

وی از پرداخت تسهیلات رونق تولید سال ۱۴۰۲ برای کمک به واحد‌های تولیدی با سود ۲۳ درصد خبر داد و اضافه کرد: همچنین در «طرح تام»، تسهیلات با نرخ بهره ۲۳ درصد در حمایت از واحد‌های تولیدی با دست کم ۷۰ درصد پیشرفت ساخت برای تهیه مواد اولیه واحد‌های فعال از طریق بانک صنعت و معدن پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: شناسایی واحد‌های تولیدی مشمول این طرح‌ها برای ارسال به دفاتر تخصصی در وزارت صمت در دست انجام است.

۹۳۵ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی گیلان وجود دارد که ۷۹ درصد آن‌ها فعال هستند.