فرمانده پلیس راه گیلان از کشته شدن 132 نفر عابر پیاده ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های برون‌شهری این استان خبر داد.

ندای گیلان-حوادث گیلان

به گزارش ندای گیلان به نقل از فارس، مهیار رستگار  در جلسه انتظامی گیلان با بیان اینکه عابران پیاده اجازه تردد در مسیر آزادراه‌ها را ندارند، اظهار کرد: طبق ماده 4 قانون ایمنی راه‌ها، عابران پیاده در صورت بروز حادثه مقصر شناخته می‌شوند.
 
وی به وقوع دو حادثه ترافیکی برای عابران پیاده در آزادراه رشت ـ قزوین اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 132 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در جاده‌های گیلان کشته شدند.
 
رستگار با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از طرف رانندگان، بیان کرد: بسیاری از قربانیان تلفات جاده‌ای از گروه سنی سال‌خوردگان هستند و به دلیل کندی حرکت و استفاده نکردن از پل‌های عابر پیاده دچار حادثه می‌شوند.
 
فرمانده پلیس راه گیلان بر رعایت عابران پیاده از آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: طبق ماده 215 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی عابران پیاده در محل‌هایی که پیاده‌رو وجود دارد، نباید از سطح سواره‌رو استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه عابران پیاده برای گذشتن از عرض جاده باید از گذرگاه‌های پیاده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز عبور کنند، خاطر نشان کرد: عابران پیاده باید از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره‌رو خودداری کرده و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند.
 
*کشف سیم برق سرقتی از سارقان در سیاهکل
 
فرمانده انتظامی سیاهکل نیز در جلسه مذکور به وقوع سرقت سیم برق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس موضوع مذکور را به طور ویژه پیگیری کردند.
 
رمضانعلی پورقاسم افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدام‌ها و تحقیقات گسترده پلیسی با همکاری ماموران آگاهی موفق شدند سارقان سیم برق را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیات غافلگیرانه سارقان را حین انتقال سیم برق با خودرو دستگیر کنند.
 
وی با بیان اینکه سارقان دستگیر شده معتاد به مواد مخدر از نوع شیشه هستند، تصریح کرد: مقدار 350 کیلوگرم سیم برق سرقتی از خودرو سارقان کشف شد و متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.