فرماندار شفت با اشاره به تجهیز و نوسازی بیش از ۶۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: ۱۵ هکتار از آب بندان‌های سطح شفت احیا شده است.

به گزارش ندای گیلان از شفت، مهدی نقدی در جلسه قرارگاه جهادی شورای منابع آب کشاورزی شهرستان شفت بیان کرد: در سال زراعی جاری همه مسئولان و کشاورزان پای کار باشند.

نقدی با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم مردم محوری است، گفت: تأمین آب مورد نیاز کشاورزی و فراهم کردن آرامش روانی کشاورزان وظیفه همه مدیران است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان شفت شخم زمستانه صورت گرفته است، اضافه کرد: کمبود بارندگی و آب در حوزه کشاورزی با کار جهادی مسئولان و همراهی همیشگی کشاورزان جبران می‌شود.

فرماندار شفت با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها به طور عملیاتی و جدی امکانات خود را برای لایروبی نهرها، آب بندان‌ها و مصرف بهینه آب کشاورزی به کار گیرند، ادامه داد: مسئولان با رویکرد تولید مرغوب و افزایش محصول در کنار کشاورزان باشند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار با کاهش سطح آب کشاورزی در این بازه زمانی مواجه شده‌ایم، گفت: با توجه به وضعیت موجود آب در سد سفید رود و دیگر ذخایر آبی، از همه ظرفیت‌ها برای مدیریت مطلوب و بهینه آب با مشارکت مردم استفاده شود.

نقدی با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها سال زراعی جاری دشوار تر نسبت به سال‌های گذشته است، افزود: حدود ۳۵ درصد ذخیره آب سد سفیدرود در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: به دلیل کاهش بیش از ۷۰ درصدی آب سد طی دو سال اخیر، بسیج تمام توان دستگاه‌های مربوطه و همکاری کشاورزان در مدیریت منابع آبی در فصل کشاورزی پیش رو ضروری است.

نقدی با بیان اینکه توزیع عادلانه آب در شرایط بحرانی مهم‌ترین اصل است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳ ایستگاه پمپاژ و ۷ حلقه چاه در سطح شهرستان شفت توسط اداره جهاد کشاورزی مدیریت می‌شود که باید اکنون مورد بازرسی و باز سازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تا کنون‌ بیش از ۳۵ تن بذر اصلاح شده در سطح شهرستان بین کشاورزان توزیع شده است، ادامه داد: ۱۱۰ تن کود شیمایی در سطح شهرستان شفت توزیع شده است.

نقدی با تاکید بر اینکه بیش از ۶۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی طرح تجهیز و نوسازی شده است، گفت: ۵۵۰ هکتار از آب بندان ها فعال است که از این مقدار ۱۵ هکتار از آب بندان های سطح شهرستان احیا شده است.