اسلامی گفت: شهر سیاهکل فاقد مخزن ذخیره آب و مخزن تنظیم فشار بوده که با پیگیری های صورت گرفته برای اجرای این پروژه فراخوان پیمانکار داده که این مخزنها ۳۰۰۰ لیتری و ۶۰۰ لیتری خواهد بود.

به گزارش ندای گیلان از سیاهکل،رضا اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر گفت: خبرنگارانی که همواره در اطلاع رسانی به مردم تلاش میکنند و زحمات و خدمات دولت را به مردم انعکاس می دهند موجبات دلگرمی خادمین مردم را فراهم می کنند.
فرماندار سیاهکل افزود: در دهه فجر سال ۹۵ در سیاهکل بیش از ۴۰ پروژه به بهره برداری خواهد رسید که همه ابعاد فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و عمرانی است که در راستای ایجاد رفاه مردم و توسعه از سوی دولت اجرا میشود.
وی بیان داشت: کاهش تورم خوشبختانه دلگرمی خوبی ایجاد نمود و بازار نیز به ثبات نسبی رسیده که در همین راستا پیمان کاران نیز با رغبت بیشتری در حال کار هستند.
رضا اسلامی ادامه داد: اموراتی که موجب عقب ماندگی شهرستان شده بود با پیگیری و حس دلسوزانه استاندار محترم و نگاه خاص ایشان به ارائه خدمات ویژه به مردم شهرستان ، موضوعات به خوبی پیگیری شد و همکاری تمامی دستگاه ها موجب شده در سال ۹۶ سیاهکل جزو شهرهای نخست استان باشد.
فرماندار سیاهکل گفت: شهرستان سیاهکل در سرشماری اینترنتی آمار و نفوس رتبه نخست را در استان دارا می باشد و اولین شهر کشور است که ممنوعیت ارائه قلیان در اماکن مختلف را دارد که این افتخاری است که نصیب شهرستان سیاهکل شده و تحسین استان را همراه داشته، همچنین فرمانداری سیاهکل توانست از میان ۱۶ شهرستان در بحث استفادا از کاغذ کم ، رتبه نخست را کسب نماید و از همه دستگاه های اداری شهرستان خواسته ایم تا در این زمینه همراه فرمانداری شده تا جزو شهرستان های برتر باشیم.
اسلامی خاطر نشان کرد: مردم در این ایام با افتتاحیه هایی که صورت خواهد گرفت خدمات دولت را بهتر و بیشتر لمس خواهند کرد.
وی در ادامه ضمن همدردی با خانواده های در گذشتگان حادثه پلاسکو بیان داشت: این حادثه ، یک اتفاق دردناک برای مردم و کشور بود و برای دشمنان نیز خوشحال کننده تا بتوانند از این فرصت برای ایجاد تفرقه میان مردم استفاده نمایند که بحمدالله این خوشحالی با یاس و نا امیدی مبدل شده و وفاق و همدلی که در بین مردم را دیدند، به این نتیجه رسیدند که ایران با وجود اقلیت های مختلف کشور پشتیبان یکدیگر و انقلاب هستند.
فرماندار سیاهکل اظهار داشت: انتخابات سال آینده را پیش رو داریم و فعالیت های اجرای انتخابات توسط ما به عنوان خادمین مردم باید به درستی انجام گیرد و فارق از هر گونه جناح سیاسی باید صورت گیرد و از اصحاب رسانه تقاضا داریم ، آنچه که واقعیت است را به مردم اطلاع دهید تا مردم نیز با آگاهی کامل در انتخابات شرکت کنند.
رضا اسلامی اضافه کرد: در دهه فجر سال جاری ۲۳ میلیارد تومان در قالب ۴۰ پروژه از ۲۰ دستگاه اجرایی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار سیاهکل افزود: در بحث کمک به مددجویان کمیته امداد در سال جاری ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی پرداخت، حدود ۶۱ میلیون تومان به منظور آموزش مددجویان ، احداث ۶۲ واحد مسکونی روستایی و ۱۰ واحد مسکونی شهری در سال جاری که ۳۰ واحد از آن در دهه فجر ۹۵ افتتاح و در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت که از این تعداد ۲۲ واحد توسط کمیته امداد و ۱۲ واحد توسط سپاه پاسداران احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه مبلغ ۱۳ میلیاردو ۵۵۶ میلیون تومان ابلاغ بودجه به دستگاه های اجرایی شهرستان شده اضافه کرد: از این مبلغ ۵ میلیارد تومان مربوط به تملک دارایی های استانی، ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مربوط به ۲ درصد نفت، ۸۹۴ میلیون تومان مربوط به ماده ۱۸۰ و ۶ میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان مربوط به ماده ۱۸۰ جز ۴۸ می باشد.
اسلامی عنوان داشت: شهر سیاهکل فاقد مخزن ذخیره آب و مخزن تنظیم فشار بوده که با پیگیری های بنده و نماینده محترم خوشبختانه هفته گذشته آب منطقه ایی برای اجرای این پروژه فراخوان پیمانکار داده که این مخزنها ۳۰۰۰ لیتری و ۶۰۰ لیتری خواهد بود.
نماینده عالی دولت در سیاهکل بیان نمود: در بحث احداث  جاده سیاهکل به بازکیاگوراب با مجوز اعتبار ازسازمان برنامه و بودجه و با دستور وزیر راه بر عهده مدیر کل راه و شهرسازی قرار گرفت که به زودی این پروژه نیز وارد مرحله فراخوان جذب پیمانکار خواهد شد.
وی گفت: گاز رسانی به ۲۵ روستا از ۳ دهستان خرارود ، توتکی و پیرکوه ، افتتاح پمپ بنزین در راه اصلی سنگر به سیاهکل ، واگذاری ۳۰ واحد مسکونی به مدد جویان بخشی از پروژه هایی است که در ایام دهه فجر در سیاهکل افتتاح خواهد شد.
رضا اسلامی خاطر نشان کرد: جاده ازبرم به لاهیجان نیز از راه فرعی به راه اصلی ارتقا پیدا کرد و پیمانکار این پروژه در حال فعالیت و رفع نقاط حادثه خیز و پر حادثه می باشد.