فرمانده سپاه تالش بسیج را مصداق کاملی از عشق توصیف کرد و گفت: بیش از 250 برنامه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی طی هفته بسیج در تالش برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،پرویز بیدار در گفت‌وگویی، حادثه زلزله در کرمانشاه را بسیار متأثرکننده توصیف نمود و اظهار کرد: مردم شهرستان تالش تاکنون توانسته‌اند با یک کامیون کمک‌های غیر نقدی خود را به ارزش ریالی 30 میلیون تومان به منطقه زلزله‌زده ارسال کنند.

وی با اعلام اینکه مردم تالش آب‌معدنی، پتو، برنج، کاپشن، کفش، چادر و غیره به منطقه زلزله‌زده ارسال کرده‌اند، افزود: علاوه بر اینکه یک محموله از کمک‌های غیر نقدی تالش به منطقه زلزله‌زده ارسال‌شده محموله دیگری نیز به ارزش ریالی 48 میلیون تومان آماده ارسال هست که ظرف یکی دو روز آینده به منطقه زلزله‌زده اعزام خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه تالش از آمادگی یک‌صد و 50 نفر از بسیجیان برای اعزام به منطقه زلزله‌زده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سپاه استان تقبل کرده که ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی یک روستا در منطقه زلزله‌زده را انجام دهد، چنانچه برای اعزام نیرو به منطقه زلزله‌زده اعلام نیاز کند تالش آمادگی تأمین 150 نیرو به منطقه زلزله‌زده را دارد.

بیدار هم‌چنین به موضوع بسیج و اهمیت آن در جامعه اشاره کرد و گفت: درگذشته بسیج تنها بعد نظامی و دفاعی داشت اما اکنون فعالیت‌های امروز بسیج به عمرانی، آموزش، فرهنگی و خدماتی توسعه پیداکرده است.

وی به تفکر بسیجی اشاره داشت و افزود: هرگاه تفکر بسیجی در جامعه پدیدار شود حادثه‌های ارزشمندی همچون دوران طلایی دفاع مقدس برای ما به ارمغان خواهد آورد.

فرمانده سپاه ناحیه تالش بابیان اینکه بسیجیان در 8 سال دفاع مقدس حماسه‌ساز بوده‌اند، گفت: اگر قرار باشد تعریف کاملی از عشق داشته باشیم باید بسیج را نام ببریم و افرادی که در آن فعالیت می‌کنند را به‌عنوان معشوق واقعی قبول کنیم.

بیدار به اجرای بیش از 250 برنامه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در تالش خبر داد و گفت: رژه خودرویی، دیدار با امام‌جمعه شهرستان و ائمه جمعه مراکز بخش‌ها، سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثار گران، سخنرانی نخبگان بسیجی در مدارس شهرستان، نشست‌های بصیرتی، سیاسی و اخلاقی در سطح شهرستان، برگزاری محافل انس با قرآن و افتتاح چندین مسکن محرومین باقی‌مانده از 70 مسکن ابلاغی در شهرستان و یادواره‌های شهدا، پیوندهای آسمانی زوج‌های جوان و زیارت عاشورا و غبارروبی و گل‌باران مزار شهدا ، تجمع بزرگ بسیجیان و غیره از اهم برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان تالش است.

وی به‌ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بسیج توسط رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها رسالت سنگینی دارند و باید این پیام را به همگان برسانند که بسیج برای مردم است و برای مردم خدمت می‌کند.فارس