فناوری ندای گیلان:پیشتر  به اطلاعتان رساندیم که از این هفته آیفون های جدید وارد شده به صورت قانونی، در کشور عرضه می شوند؛ وعده ای که به گفته ی مسئولان ذیربط باید حباب قیمت آیفون های جدید را در کشور بشکند و قیمت آن را اندکی کاهش دهد.   این موضوع پس از آن رخ داده […]

فناوری ندای گیلان:پیشتر  به اطلاعتان رساندیم که از این هفته آیفون های جدید وارد شده به صورت قانونی، در کشور عرضه می شوند؛ وعده ای که به گفته ی مسئولان ذیربط باید حباب قیمت آیفون های جدید را در کشور بشکند و قیمت آن را اندکی کاهش دهد.

 

این موضوع پس از آن رخ داده که چندی پیش، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آستانه ی ورود آیفون 7 و 7 پلاس به کشور، با هدف مبارزه با قاچاق موبایل و به خصوص آیفون های قاچاق، اقدام به جمع آوری تلفن های هوشمند قاچاق موجود در سطح بازار کرد و حتی برخی فروشگاه های اینترنتی نیز آیفون را از لیست اقلام موجود خود حذف کردند؛ تا اینکه نام چند شرکت به عنوان وارد کننده ی رسمی و قانونی آیفون اعلام شد.

 

به گفته ی رئیس اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی، تمامی شرکت های وارد کننده ی قانونی آیفون، دارای مجوز خدمات از این اتحادیه هستند و باید برای آیفون های جدید وارداتی خود گارانتی ارائه دهند. کد IMEI آیفون های جدید نیز در سامانه های گمرکی و قانونی به ثبت رسیده است.

 

حال با گذشت چند روز از هفته ی جاری، قیمت آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس بر اساس اطلاعاتی که توسط یکی از این شرکت ها ارائه شده به این شرح اعلام شده است:

 

آیفون ۷ با حافظه ۳۲ گیگابایت:

مشکی: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

 

آیفون ۷ با حافظه ۱۲۸ گیگابایت:

طلایی: ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان
رز گلد: ۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان
مشکی: ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان
مشکی براق: ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

 

آیفون ۷ با حافظه ۲۵۶ گیگابایت:

نقره‌ای: ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان
طلایی: ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان
رز گلد: ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان
مشکی: ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان

 

آیفون ۷ پلاس با حافظه ۱۲۸ گیگابایت:

طلایی: ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
رز گلد: ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
مشکی: ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

 

آیفون ۷ پلاس با حافظه ۲۵۶ گیگابایت:

طلایی: ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان
رز گلد: ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان
مشکی براق: ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

 

لازم به ذکر است بنا به گفته ی منبع خبر، این قیمت‌ها با در نظر گرفتن ۱۶ درصد محاسبات قانونی شامل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض و تعرفه ی گمرکی به دست آمده اند. با این حال ممکن است بازتاب دهنده ی قیمت های موجود در بازار و یا دیگر شرکت های مجاز وارد کننده ی آیفون به کشور نباشند.

 

گفتنی است با ورود اولین محموله ی قانونی آیفون به کشور پس از جمع آوری موبایل های قاچاق، برخی فروشگاه های اینترنتی نیز فروش آیفون های جدید را آغاز کرده اند. شاتک