حالا و با این همه سوال قابل تامل شاید این باشد که در گیلانی که نزدیک به 2 میلیون و نیم نفر جمعیت دارد،یک مدیر شایسته برای تصدی پست استانداری این استان وجود ندارد ؟

به گزارش سرویس سیاسی ندای گیلان،روز گذشته محمد علی نجفی،با رای هیئت دولت به عنوان استاندار جدید البرز منصوب شد تا علیرغم میل باطنی وی ، مردم و صاحب نظران استان، سرزمین مادری خود را در حالی که موفقیت های بسیاری را طی مدیریتش در این استان به ثبت رسانده بود ترک کند.

در هفته های گذشته و پس از اخذ رای اعتماد پرحاشیه رحمانی فضلی از نمایندگان مجلس،بحث هایی پیرامون جابجایی و تغییر چند استاندار نقل محافل مختلف سیاسی و رسانه ای شد و گیلان در لیست استان هایی قرار گرفت که می بایست تغییر بالاترین سطح مدیریتی را شاهد باشد.

اگر از درز جزئیات خبر تغییر استانداران و ملتهب شدن جو سیاسی استان ها توسط وزارت خانه ای که یکی از وظایفش برقراری آرامش سیاسی است عبور کنیم،مشخص شدن دقیق احکامی که قرار بود در جلسه هیئت دولت و به ریاست رئیس جمهور مطرح و صادر شود را می توان یک بی نظمی سیاسی دانست.

با این حال همه چیز همانند اخبار از پیش منتشر شده جلو رفت و در جلسه هیئت دولت محمد علی نجفی به عنوان استاندار البرز منصوب شد.

گیلان یکی از استان هایی بود علیرغم وجود مشکلات فراوان، روحانی را با رای 70 درصدی مردم در پاستور ماندنی کرد و شایسته بود رئیس جمهور این دید مثبت مردم گیلان را با استمرار ثبات مدیریتی در این استان جبران کند.در 4 سال گذشته استاندار بومی گیلان با اشراف به چالش ها و فرصت ها در این استان موفق شده بود اکثر شاخص های اقتصادی،فرهنگی و سیاسی را ارتقا بخشیده و محبوبیت دولت را در بین گیلانیان افزایش دهد.درحالی‌که به نظر می رسید تیم دولت در گیلان برنده بود، وزیر کشور به ترکیب تیم برنده دست زد و حالا مردم استان نگران شرایط آینده هستند.نگرانی که با انتشار خبر انتصاب استاندار غیربومی و نا آشنا با ظرفیت های استان دو چندان شده است.

گفته شده وزارت کشور سالاری استاندار بوشهر در دولت یازدهم را برای قرار گرفتن در راس مدیریت استان گیلان در نظر گرفته است.سالاری استاندار استانی بوده است که تنها یک سوم شهرستان رشت جمعیت دارد و از نظر شرایط اقلیمی،اقتصادی،سیاسی و… تفاوت های گسترده ای با گیلان داشته و بدیهی است در صورت انتصاب وی در این پست علیرغم همه توانایی ها،باید ماه ها از وقت خود را صرف شناخت استان و فرصت و چالش های پیش رو بکند که موجب رکود و سرگردانی مدیریتی در استان خواهد شد.

در روز های گذشته پس از اینکه توصیه نماینده ولی فقیه و نمایندگان گیلان مبنی بر ابقای نجفی در  استان عملی نشد حالا موجی از مخالفت ها در پی تصمیم برای انتصاب استاندار غیربومی در گیلان به راه افتاده و اقشار مختلف مردم با بیم و امید اخبار تغییرات مدیریتی در استان را دنبال می کنند.

حالا و با این همه سوال قابل تامل شاید این باشد که در  گیلانی که نزدیک به 2 میلیون و نیم نفر جمعیت دارد،یک مدیر شایسته برای تصدی پست استانداری این استان وجود ندارد ؟