ستارگان واقعی تورنمنت آن‌هایی هستند که تازه مطرح شده‌اند؛ کیلیان ام‌باپه، هری کین و شاید الکساندر گولووین. نیمار هم البته در این میان جا دارد هرچند که هنوز نشان نداده که فوق‌ستاره بعدی فوتبال است.

به گزارش ندای گیلان،جام جهانی 2018 روسیه شاید به سلطه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بر فوتبال دنیا پایان ببخشد. این دو همچنان بهترین بازیکنان فوتبال هستند اما این جام جهانی نشان داده که موج جدیدی از فوق‌ستاره‌ها در راهند تا جایگاه این دو را بگیرند. مسی و رونالدو در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی کنار رفتند. هر دو نفر لحظات درخشانی در این جام تجربه کردند؛ رونالدو مقابل اسپانیا هت‌تریک کرد و مسی برابر نیجریه گلی عالی زد. اما زمانی که ماجرای جام جهانی روسیه به پایان برسد، آن‌ها تنها بازیگران نقش چندم در این فیلم مهیج خواهند بود. ستارگان واقعی تورنمنت آن‌هایی هستند که تازه مطرح شده‌اند؛ کیلیان ام‌باپه، هری کین و شاید الکساندر گولووین. نیمار هم البته در این میان جا دارد هرچند که هنوز نشان نداده که فوق‌ستاره بعدی فوتبال است. در واقع ستاره برزیل در این جام فیلیپه کوتینیو بوده که بارسلونا او را برای جانشینی نیمار به خدمت گرفت. این‌که مردم درباره ام‌باپه، کین، گولووین، کوتینیو و دیگران صحبت می‌کنند نشان می‌دهد که شاید حکمرانی مسی و رونالدو بر توپ طلا به آخر کار نزدیک شده باشد. آخرین باری که فردی غیر از مسی و رونالدو توپ طلا را برد سال 2007 بود؛ زمانی که کاکا در رای‌گیری توپ طلا بالاتر از رونالدو و مسی ایستاد. از آن هنگام تاکنون این دو نفر 5 توپ طلا را از آن خود کرده‌اند هرچند که عملکرد ضعیف تیم‌های ملی کشورشان در جام جهانی باعث می‌شود کارشان برای فتح توپ طلای ششم دشوار شود.

نام محمد صلاح به عنوان برنده احتمالی توپ طلای امسال مطرح شده بود اما مصر در مرحله گروهی حذف شد و صلاح هم به دلیل مصدومیت، بازی اول تیمش مقابل اروگوئه را از دست داد. به این ترتیب صلاح شانسی برای توپ طلا ندارد و در لیست برندگان احتمالی در جایگاه پایینی قرار گرفته است. رونالدو البته کمک کرد که رئال‌مادرید برای سومین سال پیاپی فاتح لیگ قهرمانان شود و با 15 گل بهترین گلزن این رقابت‌ها هم شد. مسی هم نقش پررنگی در قهرمانی بارسلونا در لالیگا داشت و با 34 گل عنوان بهترین گلزن لالیگا را از آن خود کرد.

اما در سال جام جهانی، مسی و رونالدو مانند همیشه مدعی بی‌چون‌وچرای توپ طلا نیستند، به ویژه که ام‌باپه، کین و نیمار در جام جهانی خوش درخشیده‌اند. مسی در سال 2010 فاتح توپ طلا شد و بالاتر از آندرس اینیستا و ژاوی که قهرمان جام جهانی شده بودند ایستاد و رونالدو هم 4 سال بعد، در سالی که مسی نایب‌قهرمان و مانوئل نویر قهرمان دنیا شدند، بالاتر از آن‌ها توپ طلا را گرفت. اما اوضاع این بار فرق می‌کند. در سال‌های 2010 و 2014، این دو بازیکن به شکلی غافلگیرکننده توپ طلا را گرفتند اما حالا رقیبان، تهدیدی جدی برای آن‌ها به شمار می‌روند. در روزهای پایانی جام جهانی ممکن است بازیکنان دیگری نام خود را به عنوان مدعی توپ طلا مطرح کنند. در این میان می‌توان به لوییس سوارس اشاره کرد که او هم فاتح لالیگا شده است. آنتوان گریزمان، کیلیان ام‌باپه، نیمار، کوتینیو، روملو لوکاکو، کوین ده‌بروین و ادن هازارد هم بخت کسب توپ طلا را دارند. همچنین لوکا مودریچ نقشی کلیدی در قهرمانی رئال‌مادرید در اروپا داشته و در جام جهانی هم خوش درخشیده است. او در صورتی که کرواسی را به فینال برساند می‌تواند مدعی توپ طلا باشد. کین هم در همین جام 6 گل به ثمر رسانده و احتمالا کفش طلا را از آن خود خواهد کرد. او بازیکنی است که مقابل دروازه عالی عمل می‌کند و نباید نام او را نادیده گرفت. به این ترتیب، این جام جهانی می‌تواند آغاز یک تغییر بزرگ باشد. اگر فردی به جز مسی و رونالدو فاتح توپ طلا شود، لحظه‌ای بسیار بزرگ برای فوتبال رقم خواهد خورد.