سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه متاسفانه آمار بیماران کلیوی در حال افزایش است، تاکید کرد: نیازمند تغییر سبک زندگی و توجه بیشتر مردم به توصیه‌های پزشکی هستیم.

به گزارش ندای گیلان: یونس رنجکش در بازدید سرزده از بخش دیالیز بیمارستان رازی رشت و گفت‌وگو با بیماران و کادر درمانی، از نزدیک در جریان مشکلات این بیمارستان برای خدمات دهی به بیماران دیالیزی قرار گرفت.
وی در این بازدید با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب به بیماران به ویژه مبتلایان به بیماری کلیوی، خواستار رسیدگی بیشتر به آنان شد.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: ضمن آنکه خدمات پرسنل و مسئولان بیمارستان را در خدمات دهی به بیماران ارج می‌نهیم اما باید تلاش کنیم تا رنج بیماران را با خدمات مطلوب کاهش دهیم و از آلام آن‌ها بکاهیم.
وی یادآور شد: متاسفانه بنا به دلایل مختلف آمار بیماران کلیوی در حال افزایش است و نیازمند تغییر سبک زندگی و توجه بیشتر مردم به توصیه‌های پزشکی هستیم.
دبیر کمیته بیماران خاص استان گیلان ادامه داد: با وجود همه تلاش‌هایی که برای درمان بیماران در استان انجام می‌شود و همچنین اهتمام دولت تدبیر و امید برای کمک به بیماران و حفظ سلامت عمومی جامعه، کاستی‌هایی در بخش‌های درمان استان مشاهده می‌شود که باید با نگاه ویژه دولت و خیرین برطرف شود.
رنجکش خواستار پیگیری‌های لازم مسئولان برای تامین دستگاه‌های دیالیز بیمارستان رازی و رفع مشکلات این بیمارستان شد.
می‌رعلوی رئیس بیمارستان رازی رشت هم در این بازدید به ارائه گزارشی از چگونگی فعالیت بیمارستان در خدمات دهی به بیماران دیالیزی پرداخت.
وی گفت: بیمارستان رازی دارای ۴۲ دستگاه دیالیز است و روزانه به بیش از ۳۰۰ نفر خدمات ارائه می‌دهد که تعداد آن‌ها در ماه به حدود چهار هزار نفر می‌رسد.