فرمانده سپاه قدس گیلان به آمادگی همیشگی سپاه و بسیج برای کمک به مردم و حادثه‌دیدگان در بحران‌ها و بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: سپاه طبق رسالت وجودی خود وظیفه دارد هر جا که مشکلی برای مردم به وجود آمد سریعاً وارد میدان عمل شود و به حادثه‌دیدگان خدمات لازم را برساند.

به گزارش ندای گیلان،سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد عبدالله‌پور  در جلسه ستاد بحران شهرستان تالش با اشاره به جاری شدن سیلاب اخیر شهرستان تالش و آسیب‌ها و خسارت‌های بسیار فراوان آن در منطقه اظهار داشت: سپاه برای مبارزه با قاچاق چوب در کنار اهالی بومی منطقه تالش است.

فرمانده سپاه قدس گیلان تخریب بی‌رحمانه جنگل‌های تالش را نگران کننده خواند و با اشاره به اینکه باید جلوی این‌گونه از خسارت‌ها به طبیعت گرفته شود عنوان کرد: یکی از دلایل بروز سیلاب اخیر شهرستان تالش تخریب محیط‌زیست، آسیب به جنگل‌ها و نظایر این است بنابراین باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.

سردار عبدالله‌پور مطرح شدن موضوع جنگل‌های تالش در شورای تأمین گیلان در سال‌های گذشته را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه طبق گزارش‌های واصله با جنگل‌های این منطقه به شکل بی‌رحمانه‌ای برخورد می‌شود افزود: براساس نظریه کارشناسان اگر اقدامی انجام نشود در آینده و پس از هر سیلاب باید منتظر تلفات جانی زیادی باشیم.

وی آمادگی همیشگی سپاه و بسیج برای کمک به مردم و حادثه‌دیدگان در بحران‌ها و بلایای طبیعی را متذکر شد و با اشاره به اینکه سپاه در این امر به دولت کمک می‌کند خاطرنشان کرد: سپاه طبق رسالت وجودی خود وظیفه دارد هر جا که مشکلی برای مردم به وجود آمد سریعاً وارد میدان عمل شود و به حادثه‌دیدگان خدمات لازم را برساند.

فرمانده سپاه قدس گیلان هوشیاری و مراقبت هر چه بیشتر افراد محلی و بومیان منطقه تالش را در جهت صیانت از جنگل و جلوگیری از قاچاق چوب را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: بدون شک سیلاب‌های مخربی که در منطقه تالش رخ می‌دهد نشان‌دهنده ظلمی است که به طبیعت شده است بنابراین باید جلوی این روند گرفته شود.

سردار عبدالله‌پور حفظ منابع‌طبیعی را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه طبیعت قانون دارد و ما نمی‌توانیم تنهه بر اساس میل و خواسته خود با آن رفتار کنیم تصریح کرد: سپاه به دنبال سود و درآمد نیست از طرفی ما آمادگی داریم تا برای کمک به مردم و کاهش خطرات و آسیب‌های ناشی از سیلاب در شهرستان تالش وارد عمل شویم.

وی ساکن بودن برخی از مردم و روستائیان در بستر رودخانه‌ها و حرایم آن را بسیار خطرناک توصیف کرد و با تأکید بر اینکه باید مردم را آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی دور نگه‌ داریم افزود: جابه جایی روستائیان از حاشیه رودخانه‌ها امری بسیار ضروری و مهم است زیرا اگر برای این افراد فکری نکنیم دچار مشکل می‌شویم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های ذیربط باید دلسوزانه مردم را از بستر رودخانه دور کنند عنوان کرد: شنیده‌ام زمینی برای این کار تهیه شده ولی مردم رغبت نشان نمی‌دهند؛ بنابراین ابتدا باید با مردم حرف بزنیم از طرفی بنده این آمادگی را دارم که با مردم صحبت کنم زیرا راه حل‌های محلی مردم بسیار بهتر عمل می‌کند.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به اینکه مردم تالش غریب واقع شدند زیرا نباید با یک باران و سیل شاهد این وضعیت در منطقه باشیم ابراز داشت: هر زمان حادثه‌ای طبیعی و سیلابی رخ می‌دهد و مردم دچار خسارت و رنج می‌شوند ما داغدار می‌شویم زیرا سپاه همواره یاری‌گر مردم بوده و از هر راهی که بتواند به کمک آنان می‌شتابد.