فرماندار شفت گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان برای مدیریت و جلوگیری از آب گرفتگی و بروز احتمالی سیلاب در سطح شهرستان آماده باش کامل باشند.

به گزارش ندای گیلان از شفت، مهدی نقدی در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد: همه دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان شفت عضو ستاد مدیریت بحران هستند لذا باید از هم اکنون آمادگی مقابله با بحران‌ها و مدیریت بحران را داشته باشند.

فرماندار شفت با بیان اینکه با برنامه ریزی می‌توان شدت بحران‌ها را کاهش داد، بیان کرد: بخشی از کارها و برنامه ریزی ها را قبل از اینکه بحرانی اتفاق افتد می‌توان انجام داد و از این طریق شدت بحران را کاهش داد.

نقدی ادامه داد: هر زمان که بحرانی ایجاد شود، وظیفه دستگاه‌ها است که اولویت را به حل بحران اختصاص دهند و تمام امکانات موجود در سطح شهرستان اعم از عمومی و بخش خصوصی باید در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

وی افزود: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی می‌بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر هم افزایی و همکاری داشته باشند.

نقدی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی و احتمال وقوع سیل و جاری شدن سیلاب و گرفتگی معابر، تمامی مرخصی‌ها و مأموریت‌ها تا پایان هفته جاری لغو و رؤسای ادارات، دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان حق خروج از شهرستان را نداشته و بایستی به صورت فعال تمامی اقدامات مرتبط را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار شفت اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری، اداره برق، راهداری، راه و شهرسازی، آبفا در حالت آماده باش قرار داشته باشند و مردم نیز از تردد و توقف در کنار رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها، تردد در جاده‌های محتمل وقوع حادثه، کوهنوردی اجتناب کنند.

وی به رانش دو روز پیش راه روستایی ویسرود و وارد آمدن خسارت‌ها در این منطقه اشاره کرد و گفت: شناسایی نقاط آسیب پذیر در هنگام بارش‌های شدید باران بسیار مهم است، دستگاه‌های ذیربط باید نقاط آسیب پذیر مربوط به حوزه خود را شناسایی و اعلام کنند.