امام جمعه موقت رشت با توجه به آغاز مدارس و جشن عاطفه‌ها اعلام کرد: کمک‌های ما به 11 هزار دانش آموز و 2 هزار دانشجوی نیازمند خواهد رسید و لازم است که همگی با دست بازتری دراین امر خداپسندانه شرکت کنیم.

به گزارش نداي گيلان: حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا شفیع زاده امام جمعه موقت این شهر درخطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلی رشت اظهار داشت: امام باقر(ع) پایه‌گذار انقلاب فرهنگی شیعه بودند و همواره خصوصیات ممتاز در زندگی ایشان به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به لقب شکافندگی علوم امام باقر(ع) که توسط پیامبر اکرم(ص) به ایشان داده شده است گفت: حرکت دامنه‌دار امام صادق(ع) که امروز همه ما جیره‌خوار سفره ایشان هستیم از زمان امام باقر(ع) شروع شده است.

امام جمعه موقت رشت خاطر نشان کرد: بنیانگذار علم اجتهاد و علم اصول امام باقر (ع) است و امروز که در حال سپری کردن اجتهاد هستیم زیر سایه علم اجتهاد ایشان است.

وی تصریح کرد: امام فرمودند از مکارم اخلاق این است که در مکارم اخلاق باید گذشت کنیم زیرا ارزشی که در گذشت است در انتقام نیست و باید در آشتی پیش‌قدم شویم.

شفیع زاده افزود: شیوه امامان ما بر این بوده که اگر خود حرفی می‌زدند به آن عمل می‌کردند و این شیوه باید شیوه جوانان امروز در جامعه اسلامی باشد.

امام جمعه موقت رشت با توجه به آغاز مدارس و جشن عاطفه‌ها اعلام کرد: کمک‌های ما به 11 هزار دانش آموز و 2 هزار دانشجوی نیازمند خواهد رسید و لازم است که همگی با دست بازتری دراین امر خداپسندانه شرکت کنیم.

شفیع زاده با توجه آغاز هفته دفاع مقدس نیز گفت: در جنگ تحمیلی 8 ساله با تمام دنیا جنگیدیم و یک وجب خاک نیز در این جنگ از ایران جدا نشد و تنها کشوری که توانست خود را به نقطه صفرمرزی برساند ایران بود که این مسئله یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود.

وی بر بی‌کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین تاکید و تصریح کرد: حرمین شرفین متعلق به آل سعود نبوده بلکه متعلق به همه مسلمانان است و اگر مورد غصب قرار داده اید پس باید در اداره آن بکوشید و اگر چنین لیاقتی ندارید باید به مسلمانان بسپارید.

شفیع زاده درجواب این سوال که که با توجه به انجام توافقات هسته‌ای چرا باید جلوی نقشه‌های آمریکا و غرب را بگیریم گفت: ما رفتار غرب و اقدامات خصمانه او را در طول 36 سال گذشته بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که باید جلوی نفوذ او در ایران گرفته شود.

وی افزود: می‌دانیم گزینه‌ای که هرگز از روی میز دشمن برداشته نمی‌شود تغییر ماهیت انقلاب است.

خطیب جمعه رشت افزود: خدا را شاکریم که چنین رهبر آگاه و مقتدری داریم که متوجه نقشه شوم شیطان شده است.