حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح تصریح کرد: بزرگترین نیروهای نظامی ضد ترور و ضد تروریسم؛ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش نداي گيلان:

 مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی رئیس جمهور در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد.

48

 

رئیس جمهور در سخنرانی خود با اشاره به دلاوری های رزمندگان کشور در دوران دفاع مقدس، اظهار کردند: نیروهای ما مظلومانه در برابر ارتشی که توسط کشورهای قدرتمند حمایت می شد ایستادگی کرد.

بعد از ماه نخست که دشمن توانست برخی شهرها و روستاها را اشغال کند، نیروهای ما سدی محکم ساختند و در ماه های دوم جنگ اولین عملیات خود را با یورش به قلب دشمن انجام دادند و در مهر سال بعد، عملیات بزرگی انجام دادند و شهر آبادان را به دستور امام از حصر خارج کردند.
رئیس جمهور افزود: این ایمان مردم بود که خرازی ها، همت ها و زین الدین ها را ساخت. این ایمان قوی بود که صیادها، ستاری ها، بابایی ها، کشوری ها و شیرودی ها را ساخت.
روحانی اضافه کرد: یک بار نشد که در دوران دفاع مقدس به خلبان نیروهای هوایی فرمانی صادر شود و او تمرد کند. همواره داوطلبان بر هم سبقت می جستند تا یک عملیات مهم را انجام دهند.

 

45

444

 

 

 

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه ملت ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشت، اضافه کرد: با این حال ابرقدرت ها یک کشور دیگر را تحریک کردند تا به ایران حمله کند، اما مردم ما در مقابل آنها ایستادند.

رئیس جمهور تصریح کرد: 31 شهریور هر سال پس از سال 59 همواره برای ما روز پرافتخار ، آغاز دفاع مقدس نیروهای مسلح و ملت ایران در برابر تجاوز بیگانگان است.
وی افزود : بیگانگان فکر می کردند در شرایط آ‌غاز انقلاب و از دید آنان تضعیف حاکمیت  و حکومت و نیروهای مسلح می توانند رویاهایی که سال ها پیش در ذهن خود می پروراندند به حقیقت تفسیر و تعبیر کنند.
رئیس جمهور گفت : این در حالی بود که  گرچه ملت ایران از انقلابی بزرگ و  16 ساله به تازگی گذشته بود و گرچه مردم ما برای استقرار حکومت و تثبیت انقلاب با مشکلات فراوان مواجه بودند اما ملت در سایه انقلاب از هر زمان دیگر زنده وآماده تر بود  و با تحمیل جنگ و تجاوز سرزنده تر شد.
آقای روحانی افزود : اگر تعبیر کنیم که دفاع  8 ساله ما تاریخ ساز و برای همه درس آموز شد ، سخنی به گزاف نگفته ایم .
وی گفت : گر چه جنگ تحمیلی مشکلات و خسارت هایی برای کشور داشت ، اما دفاع ملت ایران آثار گرانبهایی نیز داشت که نخستین اثرش این بود که  این دفاع ملت ساز شد .
رئیس جمهور گفت : ملت ایران با دفاع مقدس به یک ملت منسجم ، مقاوم و قوی در برابر متجاوزان و بیگانگان  تبدیل شد.

آقای روحانی افزود : برخی فکر می کردند با زور سرنیزه می توان ملتی را ساخت و به تاریخ های گذشته مثال می زدند اما در دوران بعد از انقلاب دیدیم قدرت بزرگی را که توانست ملت منسجم را بسازد ، ایستادگی و قدرت دفاع در برابر متجاوزان بود .
روحانی افزود : این دفاع مقدس تمام شکاف هایی که برخی از آنها در شرایط بعد از انقلاب ظهور و بروز بیشتری پیدا کرده بود  از بین برد .
رئیس جمهور گفت : در دفاع مقدس فارس ، ترک ، کرد ، لر  ، ترکمن ، بلوچ و عرب و همه طوایف و اقوام و همه مذاهب و ادیان یکپارچه در کنار هم به صورت صف واحد ایستادگی کردند.
وی گفت: به ما اتهام می زدند که ایران بعد از انقلاب یک نظام بنیادگرا و در پی تحمیل  خواست خود به همسایگان و دیگر ملت هاست  .
رئیس جمهور افزود : در جنگ تحمیلی ثابت شد چه کسانی متجاوز هستند  ،  چه ایدئولوژی در فکر تجاوز و مداخله در امور داخلی دیگران است .
روحانی گفت‌: چه کسانی هستند که نه تنها به ملت های همسایه  بلکه به ملت خود نیز رحم نمی کند .
وی افزود : نه به ملت ایران ، نه به قوم کرد ، نه به ملت عراق ، حتی به کویت هم که پشتیبان آنها متاسفانه در آن مقطع تجاوز بود  رحم نکردند و اگر فرصت می یافتند به همه همسایگان و ملت های منطقه تجاوز می کردند.
رئیس جمهور گفت : دفاع مقدس به ما نشان داد که دین  و اعتقاد به خداوند با حبّ وطن ، با عشق به میهن نه تنها منافاتی ندارد  ، نه تنها رو در روی یکدیگر نیست ،  بلکه عشق خداوند و  ایمان و حبّ وطن در کنار یکدیگر است و به خوبی دیدیم که حبّ الوطن من الایمان .

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از عمر سازمان ملل 70 سال گذشته که اولین قطعنامه های آن درباره ایران بود و آخرین قطعنامه ها نیز تقریبا مربوط به ایران است. آن قطعنامه ها حکم به خروج نیروهای بیگانه از ایران می داد و این قطعنامه ها هم برای لغو تحریم های ظالمانه بود.
وی افزود: یک سال پیش قدرت های جهانی به ما می گفتند تنها 100 دستگاه سانتریفیوژ داشته باشید اما امروز ما توانستیم 60 برابر آن سانتریفیوژ را نگه داریم. یک سال پیش می گفتند در اراک نباید راکتور آب سنگین باشد و امروز می گویند راکتور آب سنگین اما مدرن تر از گذشته داشته باشید.
روحانی تصریح کرد: این همه توفیق در سایه داشتن نیروی مسلح قوی، ملت بزرگ، دیپلمات های قوی و راهبر هدایتمند به دست آمده است.
امروز به دنیا می گوییم بزرگترین نیروی مسلح ضد تروریسم نیروهای مسلح ایران هستند. این سپاه پاسداران قبل از آنکه در مقابل تجاوز دشمن در غرب و جنوب کشور در برابر عفلقیان بایستد، اولین قدمش مبارزه با گروه های مزدور و تروریست در داخل بود.

روحانی در رژه

 

 

در این مراسم یگان‌های نمونه پیاده و محمول نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، ناجا و بسیج گوشه‌هایی از توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.