طی نشستی غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ با سید محمد احمدی شهردار کلانشهر رشت در خصوص آغاز فصل همکاری های مشترک میان شهرداری و راه آهن در راستای ارتقاء سطح خدمات رسانی به مردم شریف استان گیلان تبادل نظر کردند.

به گزارش ندای گیلان،غلامحسین ولدی در این جلسه که بعد از ظهر امروز در دفتر شهردار رشت برگزار شد، اظهار داشت: ایستگاه راه آهن رشت به عنوان پیشخوان شهرستان رشت برای مسافران حوزه ریلی محسوب می شود و به همین خاطر در راه آهن اراده استواری برای ارتقاء ظاهر زیبای ایستگاه و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و تجار وجود دارد.

وی افزود: تحقق چنین امر مهمی در سایه هم افزایی سازمانی تسهیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه لوکس ترین و بهترین سالن های مسافری در مسیر رشت _ مشهد تردد می کنند، بیان کرد: راه اندازی سرویس اتوبوس برای انتقال مسافران از ایستگاه رشت به درون شهر یکی از مطالبات مردم در حوزه حمل و نقل عمومی است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: ایستگاه راه آهن رشت فضای مناسبی برای راه اندازی نمایشگاه های مختلف از جمله گل و گیاه و همچنین به منظور سرمایه گذاری را داراست.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم استان گیلان از راه آهن، تصریح کرد: در حال مطالعه بر روی پروژه راه اندازی قطار حومه ای رشت _ رودبار با هدف کاهش میزان ترافیک شهری و جاده ای هستیم.

ولدی خاطرنشان کرد: با ایجاد سازه تخلیه در ایستگاه راه آهن رشت بخشی از مصالح مورد نیاز پروژه راه آهن رشت_ انزلی به وسیله ناوگان ریلی تامین می شود.

سید احمد محمدی نیز در این نشست اظهار کرد: قائل به این هستیم که راه آهن موجب بالندگی و توسعه منطقه می شود.

وی ادامه داد: اگر جذابیت برای سفر با ناوگان ریلی ایجاد شود قطعا مردم به این شیوه حمل و نقل روی می آورند.

وی گفت: مسیر ریلی استان گیلان یکی از زیباترین مسیر های ریلی است و از حیث گردشگری ظرفیت مهمی محسوب می شود.

شهردار کلانشهر رشت تاکید کرد: بایستی از ظرفیت راه آهن در استان گیلان به نحو احسن استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: خدمات رسانی مطلوب باعث ایجاد ذهنیت مثبت برای سوق پیدا کردن مردم گیلان به سمت استفاده از قطار برای سفر خواهد شد.

محمدی افزود: در زمینه برگزاری نمایشگاه های مختلف در ایستگاه راه آهن رشت و سرمایه گذاری در این زمینه همکاری خواهیم کرد.