مدیرکل راه و ترابری گیلان از انعقاد آسفالت یک‌هزار کیلومتر راه روستایی با بخش خصوصی امسال در این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: شعبان‌علی خاوری در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به وجود ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی، آزادراه و بزرگراه در استان اظهار کرد: به ازای هر کیلومتر مربع مقدار ۷۳۵ متر راه در گیلان داریم.

وی راه‌های موجود در گیلان را پنج برابر متوسط کشوری در هر کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: تلاش شده، در تمام نقاط استان راه دسترسی وجود داشته‌باشد.

خاوری با تاکید بر نگه‌داری و بهسازی راه‌های موجود در گیلان بیان کرد: سالانه ۳۰ میلیون نفر گردشگر وارد استان می‌شوند و این امر نیازمند حفظ و مرمت جاده‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان این استان را در کریدور شمال ـ جنوب خواند و تصریح کرد: ترانزیت کالا از طریق بندر انزلی و جاده زمینی در آستارا انجام می‌شود.

وی از افتتاح ۵۲۰ میلیارد تومان پروژه در بخش‌های بندری، راه و هواشناسی در هفته دولت امسال در گیلان خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۵ بخش مسافری راه‌آهن قزوین ـ رشت افتتاح می‌شود.

خاوری با اشاره به آغاز پروژه راه‌آهن رشت ـ انزلی، خاطرنشان کرد: احداث پروژه راه‌آهن رشت ـ آستارا از جمله برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در گیلان است.

این مسئول به وضعیت راه‌های روستایی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: امسال آسفالت یک‌هزار کیلومتر راه روستایی با بخش خصوصی در استان منعقد شده‌است.

*رتبه نخست گیلان در بهبود فضای کسب و کار

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور فضای استان برای فعالیت‌های اقتصادی را مناسب ذکر کرد و گفت: گیلان در هفت دوره مقام نخست بهبود فضای کسب و کار در کشور را کسب کرده‌است.

محمدعلی نجفی به رتبه دوم بیکاری گیلان در کشور در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: پایان سال ۹۳ رتبه کاهش بیکاری گیلان به نهم رسید.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه هفدهم کاهش بیکاری در کشور را در سال جاری کسب کرده‌است، تصریح کرد: موفقیت‌های کسب‌شده مدیون حضور مردم و تلاش‌گران در حوزه مدیریت استان است.

استاندار گیلان از اختصاص اعتبارات در شش ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به شرایط آب و هوایی گیلان تفاهمنامه اجرای پروژه‌ها را منعقد کنند.

نجفی به محدودیت‌های اعتباری دولت اشاره کرد و یادآور شد: دولت برای تامین اعتبارات با توجه به کاهش قیمت نفت با مشکل مواجه است و دستگاه‌ها باید بیشترین صرفه‌جویی در منابع را داشته‌باشند.