مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان گفت: با توجه به عدم آگاهی و دانش فنی و تجاری بازرگانی برخی مدیران واحدهای صنعتی و همچنین نیاز بازار، واحدهای زیادی بدون فعالیت راکد مانده اند.

ندای گیلان:مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان گفت: با توجه به عدم آگاهی و دانش فنی و تجاری بازرگانی برخی مدیران واحدهای صنعتی و همچنین نیاز بازار، واحدهای زیادی بدون فعالیت راکد مانده اند..

طهمورث لاهوتی اشکوری گفت : درسال93 بیش از 20 هکتار اراضی واحدهای صنعتی راکد آزادسازی شدند که این رقم درسال 94 نیز بیش از 25هکتار از اراضی واحدهای صنعتی که به دلایل مختلف راکد مانده است آزادسازی خواهدشد.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون شهرک صنعتی انتقال مالکیت  با طرف قرارداد به صورت واگذاری حقوق میباشد. در ابتدای قرارداد به طرف مقابل سند میدهیم و تنها زمانی که واحدهای صنعتی تعهدات خود را به لحاظ احداث/بهره برداری و همچنین پرداخت دیون دولتی انجام دادند، مالک رسمی واحد صنعتی خواهند شد.

وی ادامه داد:برخی افراد در طی این پروسه با مشکلاتی مواجه شده اند که بدلیل عدم برنامه ریزی درست توان ادامه کار ندارند و در فرایند ایفای تعهد خود دچار مشکل میشوند که بر این اساس میتوانیم بر طبق قراردادهای فی مابین زمینها را از آنها باز پس گرفته و مجددا زمینها را به صورت خام در اختیار سرمایه گذاران جدید بگذاریم.

لاهوتی سفر اخیر هیات وزیران به استان را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست دولت تدبیر و امید یک سیاست عملگرایی است و آنچه تا کنون مشاهده شده این است که بعد از سفر هیات وزیران در بازدید از حوزه های مختلف و تشکیل جلسات، مصوبات خوبی مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ادامه داد: در طی بازدید آقای نعمت زاده وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت از واحدهای صنعتی رشت، شفت، انزلی و بخصوص منطقه آزاد انزلی با توجه به تراکم استقرار واحدها در استان و نواحی مختلف تاکید بر حمایت همه جانبه از آنها بوده و بحث توسعه زیربنایی را مورد تاکید قرار داده اند که ما نیز بلافاصله این امر را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی در ادامه افزود : با توجه قرار داشتن برخی زمینها در محدوده حریم تالاب برقرار کردن تعامل دوطرفه با منطقه آزاد جهت فراهم کردن موقعیتهای جدید صنعتی از دیگر تاکیدات وزیر محترم صنعت بوده که از دیگر اولویتهای ما خواهد بود.

لاهوتی اذعان کرد:احداث 5 تصفیه خانه فاضلاب صنعتی را در دستور کار داریم که انشالله تعدادی از آنها در سال  95به بهره برداری خواهد رسید.

لاهوتی با تاکید براینکه برای کاهش برخی مشکلات واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران با همکاری و راهنمایی سه مجموعه معاونین، کارشناسان شرکت و سازمان هم پیمان و صادق هستیم و با برقراری این همدلی و تعامل مضاعف تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم تمام اهداف سازمانی خود را با عمل پیش ببریم و با بهره گیری از همه پتانسیلها بتوانیم خدماتی نو ارائه دهیم.

لاهوتی تصریح کرد: در سال 93 در زمینه رشد وتکمیل برخی زیرساختها اقدامات قابل توجهی صورت گرفته اما این امر کافی نبوده و همه نگاه مجموعه این است تا بتوانیم در سال جاری نیز شاهد رشد چشمگیری در ایجاد و تکمیل زیرساختها و کیفیت سازی باشیم .

لاهوتی یادآور شد: یکی از مهمترین اقداماتی که در دستور کار داریم برای رسیدگی و رفع برخی مشکلات واحدهای صنعتی پیاده سازی قانون واگذاری اداره امور شهرکها در 8 موقعیت میباشد. شرکتهای خدمات عمران را تاسیس کردیم و نگهداری شهرکها در اختیار هیئت امناء و هیئت مدیره متشکل و نمایندگان واحدهای صنعتی هستند تا با شرکت و برگزاری جلسات،رسیدگی به رفع مشکلات آسان ترصورت پذیرد.

لاهوتی در پایان اظهار داشت: با توجه به شرح وظایف و مسئولیتی که داریم سعی کردیم تا در سه بخش  کیفی سازی خدمات و توسعه حوزه پایدار با در نظر گرفتن موضوعات زیست محیطی  واحداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و هم چنین پیگیریهای مداوم و مثمرثمربا مدیران واحدهای صنعتی در رفع موانعی نظیر بانکی، تامین اجتماعی و….اقدامات مهم و اساسی انجام دهیم.