وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن گیلان در محدوده پیربازار گفت:با اتصال خط ریلی رشت - بندر انزلی و کاسپین و رشت- آستارا در آینده نزدیک، بندرهای گیلان به شبکه ریلی کشور و کریدور شمال - جنوب متصل خواهد شد و قابلیت انتقال کالا را به کشورهای دیگر را فراهم می شود.

به گزارش ندای گیلان،وزیر راه و شهرسازی در بازدید از خط آهن رشت به بندر کاسپین با بیان اینکه پس از اتصال رشت به آستارا ،بندر کاسپین و بندر انزلی پتانسیل ترانزیت کالا افزایش خواهد یافت، افزود: با اتصال خط ریلی رشت – بندر انزلی و کاسپین و رشت- آستارا در آینده نزدیک، بندرهای گیلان به شبکه ریلی کشور و کریدور شمال – جنوب متصل خواهد شد و قابلیت انتقال کالا را به کشورهای دیگر را فراهم می شود.
وی با ابراز امیدواری تصریح کرد: امیدواریم با کمک استاندار، مقامات محلی و مردم عزیز استان پروژه اتصال راه آهن رشت به آستارا هر چه سریعتر اجرایی گردد.

وی افزود:خوشبختانه موانع پروژه برای اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین مرتفع شده و مسیر آزاد است و همه ما با تعهد به برنامه زمانبندی آن امیدواریم تا پایان سال 99 شاهد اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین و انتقال کالا ها از این بندر باشیم.
وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد:تا زمان اجرایی شدن این پروژه ،راه آهن جمهوری اسلامی تسهیلات تعرفه ای قائل شده است تا با راه اندازی سیستم ترکیبی بار ترانزیتی را به رشت و از آنجا به ترمینال ملی آستارا- آستارا منتقل نماید تا بازرگانها بتوانند از این خط ترانزیتی بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه توسعه ریلی گیلان و بندرهای آن در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق رونق تولید است ،گفت: در آینده نزدیک با فعال شدن همه ظرفیت های آن در حوزه های صادرات، واردات و حمل و نقل کالا و مسافر، تحول عظیمی در اقتصاد گیلان و رفع مشکلات و موانع توسعه این استان روی خواهد داد.